Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Na hokeji vydělá nejvíc reklama

Redakce MAM16. 4. 2004

Týden před začátkem hokejového mistrovství světa v Praze je znám jeho první vítěz – reklamní a mediální agentury. Díky napjatě očekávanému turnaji vydělají přibližně 700 miliónů korun, asi trojnásobek toho, co utrží pořadatelé za vstupenky (250 miliónů).
Šampionátu se chopili i další – například zákazníci v supermarketu Globus dostávají za nákupy papírové puky. Kdo jich získá nejvíc, může mít zboží cennější, než nabízí supermarket v regálech – vstupenku na už vyprodané finále.
Ruce si mnou hoteliéři, ČSA vypraví zvláštní lety pro fanoušky ze Skandinávie a Švýcarska. Pivnice prodlužují otevírací dobu, některé dokonce usadí hokejové příznivce do předzahrádek, počasí nepočasí.
S hokejem se připomínají i velké firmy: Škoda Auto, Opavia, jež přišla s kulatými tatrankami, či Henkel, který hokej zdůrazňuje i v reklamě na prostředek na nádobí.
Milióny mohli vydělat i výrobci hokejových suvenýrů. Zatím na stáncích žádná záplava není vidět.
“Týden před šampionátem by na mne z každého trička a kšiltu měl koukat Jágr a logo mistrovství,” domnívá se šéf Asociace komunikačních agentur Jiří Mikeš. Při zápasech amerického baseballu se hvězdy propagují na pivních sklenicích, botách nebo i na vějíři. Hokejový šampionát je podle Mikeše v Česku stejným impulsem jako v Americe baseball. “Nová hala a vlastenčení, s tím se může vézt spousta firem. Je nejvyšší čas, ” doplnil Mikeš.
Chybějící suvenýry vysvětlují experti tím, že při letošním šampionátu mezinárodní hokejová federace poprvé prodala kompletní obchodní práva jediné firmě, švýcarské společnosti Ochsner Hockey. Licenci, kterou tato firma poskytuje, menší firmy nemohou zaplatit.
A firmy se také obávají vsadit ve velkém na byznys, který v Česku – v porovnání se zahraničím – nemá pevné kořeny. Že by každý do nové haly přišel v nově koupené replice českého dresu, nečekají.
Jediný, kdo trika prodává v Česku ve velkém, je Sparta – ale ta fotbalová. “Fanoušci kupují i šály,” uvedl Jan Podzemský, vedoucí merchandisingu sparťanského klubu. Při Lize mistrů utrží klubový obchod 200 tisíc korun. Fanoušci mnichovského Bayernu utratí za stejné věci deset miliónů eur ročně.

Hospodářské noviny, 16. 4. 2004, Autor: Tomáš Mrázek, Vladimír Kaláb

×

Pohřešovaní novináři: Česko hledá samo

Starší článek

Tim Love přechází do TBWA Worldwide

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Rock Radio

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesenky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více