Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

MI: První digitální televize by měla začít vysílat ještě letos

Redakce MAM13. 4. 2004

První řádné digitální televizní vysílání by v tuzemsku mělo začít do konce letošního roku. Počítá s tím ministerstvo informatiky, které příští týden na jednání vlády znovu předkládá návrh koncepce digitálního vysílání do roku 2006. Ministr informatiky Vladimír Mlynář materiál z jednání kabinetu před měsícem stáhl, protože se s ním ministři chtěli podrobněji seznámit.
Digitální televize nabídne uživatelům více televizních programů, kvalitnější příjem, který například nebude závislý na povětrnostních vlivech, či možnost sledovat televizi například za jízdy v dopravním prostředku. Vedle toho se mohou lidé těšit na doplňkové služby, například v podobě rychlého přístupu na internet, grafického teletextu kombinovaného s internetovými prezentacemi či interaktivní reklamu.
Uživatelé si budou moci i objednat vybraný film z virtuální videopůjčovny, přímo se účastnit televizních soutěží nebo spravovat prostřednictvím televizní obrazovky bankovní konto.
K příjmu digitálního signálu z dosavadních analogových televizních přijímačů budou lidé potřebovat speciální přídavná zařízení, takzvané set top boxy. Jejich cena začíná na 50 eur, tedy více než 1500 Kč.
Kvůli set top boxům vedou spor ministerstva informatiky a financí. Zatímco Mlynář požaduje kvůli podpoře rozjezdu služby jejich zařazení do snížené pětiprocentní sazby DPH, ministerstvo financí trvá na zdanění základní sazbou. Později by měly set top boxy nahradit přímo digitální televizní přijímače. Ty jsou ale v současnosti s cenou přes 1000 eur (33 000 korun) příliš drahé.
Koncepce počítá s tím, že v první fázi vznikne prostor pro celoplošné vysílání dvou programových skupin, takzvaných multiplexů. V rámci každého bude možné přijímat minimálně čtyři televizní programy. Oba multiplexy by měly provozovat komerční televize s tím, že vždy jeden program musí vyčlenit pro veřejnoprávní televizi. Česká televize by měla později získat vlastní multiplex. Dosavadní analogové vysílání by mělo skončit po roce 2010.
Tuzemské televize již digitalizaci zahrnuly do svých plánů. Skupina vlastnící televizi Prima chce vytvořit síť metropolitních televizí. Nova je připravena rozšířit nabídku o filmový a sportovní kanál. ČT chce vytvořit další dva kanály, zpravodajský a vzdělávací. Spolu s Českým rozhlasem by chtěla provozovat ve veřejnoprávním multiplexu služby pro veřejnost.
Pozemní digitální šíření televizního signálu zkouší od roku 1999 České radiokomunikace a společnost Czech Digital Group. Začátkem letošního roku požádal o licenci i Český Telecom.
V Evropě je digitální televize podle údajů ministerstva informatiky rozšířena zhruba v pětině domácností. Tento údaj však zahrnuje i příjem ze satelitu a digitální kabelovou televizi. Samotný příjem pozemního digitálního vysílání je rozšířen mezi čtyřmi procenty domácností. Nejdále je zřejmě Velká Británie, která spustila prvních šest multiplexů již v roce 1998 a nyní eviduje 44 procent domácností s digitální televizí. Digitální televizi mají i ve Švédsku, Finsku, Španělsku, Švýcarsku, Německu a Nizozemsku.

×

SPIR: Seznam.cz vystoupil, iDnes zůstává

Starší článek

Seznam s novou mluvčí

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Ogilvy

Ondřej Obluk vedle Ogilvy nově řídí i agenturu VMLY&R

V agenturách sítě WPP dochází k další změně. Vedení tuzemské VMLY&R od začátku března přebírá šéf Ogilvy Ondřej Obluk. Dosavadní CEO…
1. 3. 20211. 3. 2021
Lidé

Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Po téměř třech dekádách kariéry fotoreportéra pro mediální dům přichází Dan Materna do společnosti Czech Photo. Bude fungovat jako manažer největší…
1. 3. 20211. 3. 2021
Lidé

Pavel Kuhn se stal partnerem společnosti Kogi CON

Partnerem společnosti Kogi CON, která se specializuje na měření a transformace firemních kultur, se stal Pavel Kuhn, jenž pomáhal rozvoji…
1. 3. 20211. 3. 2021
Marketing

Goodkin zajistí marketing skupiny Assa Abloy pro střední a východní Evropu

Tříkolové výběrové řízení probíhalo od května, účastnilo se ho pět agentur. Goodkin díky vítězství strategicky a kreativně povede…
1. 3. 20211. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo
Pavel Kuhn se stal partnerem společnosti Kogi CON

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více