Mediální rada zahájila správní řízení s ČT, ČRo a Novou
Rada pro rozhlasové a televizní vysílání zahájila několik správních řízení s Českou televizí (ČT), Českým rozhlasem (ČRo) a televizí Nova. Nejčastějším důvodem je podezření z odvysílání skryté reklamy, informoval místopředseda mediální rady Jiří Šenkýř.
Skrytá reklama se podle rady zřejmě objevila v pořadech ČT TýTý z 21. února a Světová premiéra, který 28. února uvedla televize Nova. Tytéž výhrady přetrvávají také vůči pořadu ČT Hodina pravdy z 22. února loňského roku. Vysílací rada proto televizi udělila upozornění.
V případě ČRo se kritika týkala satirického pořadu Dobrý názor, přátelé vysílaného 29. února. Členové rady měli podle Šenkýře podezření, že relace není vyvážená a objektivní. Tytéž výhrady měli také ke zpravodajství Novy z 25. prosince 2003 natočeného při příležitosti tříletého výročí stávky zaměstnanců ČT.
S veřejnoprávní televizí zahájila rada správní řízení také kvůli překročení povolené délky reklamy, kterého se ČT údajně dopustila 2. února mezi 21:00 a 22:00. “Povolených šest minut překročila o 29 sekund,” uvedl místopředseda.