Média získají za reklamy spojené s MS v hokeji odhadem 500 mil. Kč
Výdaje firem na reklamu v médiích spojenou s mistrovstvím světa v ledním hokeji by se mohly pohybovat kolem 500 milionů korun, odhaduje Štěpán Wolde z firmy ARBOmedia, která prodává reklamní čas v České televizi.
“Šampionát bude v tomto směru jednou z nejsilnějších událostí v roce a promítne se i do růstu celkových letošních reklamních výdajů, i když ne o celou zmíněnou sumu. Firmy tolik peněz navíc na reklamu totiž nemají,” uvedl Wolde.
Mistrovství světa vedle částečného navýšení reklamních rozpočtů ovlivní i rozhodování podniků, kdy tyto peníze utratí. Celkové výdaje na reklamu v českých médiích by se letos měly podle ARBOmedia zvýšit o čtyři procenta na 17,04 miliardy korun. “Do veškerých marketingových aktivit by firmy v souvislosti s mistrovstvím mohly investovat přes miliardu korun,” míní Wolde.
Zhruba polovina výdajů na mediální reklamu půjde do televize, která šampionát přenáší a nejlépe zprostředkovává emoce, na kterých reklama spojená s hokejem hodně stojí. Asi 35 procent získá tisk a zbytek se rozdělí ostatní média.
Vzhledem k tomu, že mistrovství přestává být sportovní a mění se v tuzemsku spíš ve společenskou událost, stává se reklamní příležitostí pro velmi široké spektrum výrobců. “Jsou to samozřejmě všechny ty mužské produkty jako auta či piva, ale i spousta dalších, které lze s hokejem spojit, například potraviny nebo drogistické zboží,” uvedl Wolde.
Generálním partnerem mistrovství je automobilka Škoda Auto, která tuto úlohu plní pravidelně od roku 1993 a smlouvu má podepsanou do roku 2007. “Hokej si firma vybrala pro sponzorství, protože je to dynamická týmová hra, což odpovídá krédu značky,” uvedl Jaroslav Černý z oddělení komunikace Škody. Peníze, které firma do sponzoringu vkládá, neupřesnil.
V případě firmy Bauhaus je sponzorování mistrovství světa v hokeji koncernovou záležitostí, nikoliv pouze záležitostí české pobočky. Odkaz na MS obsahuje billboardová kampaň společnosti. Bauhaus chystá i televizní reklamu v rámci přímých přenosů hokejových zápasů se speciální nabídkou výrobků a jeho zákazníci se mohou zúčastnit soutěže o vstupenky na šampionát. V samotných halách narazí fanoušci na informační stánky řetězce, reklamy na mantinelech a reklamní spoty, řekl Tomáš Hanzlík z Bauhausu.
Společnost Zepter International je oficiálním sponzorem mistrovství světa v ledním hokeji již po sedmé. “Podle posledních průzkumů společnosti Infront Sport and Media, která poskytuje servis Mezinárodní hokejové federaci, sleduje v posledních letech zápasy mistrovství světa na 560 milionů diváků,” uvedla PR manažerka společnosti Věra Štefánková. Během letošního šampionátu chce o sobě firma dát vědět například stánky v halách, spoty, reklamou na mantinelech a dresech a helmách sponzorovaných týmů.