Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Média: Do nebezpečí na vlastní pěst

Redakce MAM16. 4. 2004

Novináři, jež chtějí světová média vyslat do rizikových míst, jako jsou Irák, Čečensko či Afghánistán, musejí splňovat mnoho kritérií. Pokud by třeba BBC poslala do krizové oblasti zpravodaje, kteří neprošli výcvikem britské armády, bude mít jejich šéf velké potíže. Zhola nepředstavitelné je poslat tam jednotlivce, na cesty se vždy vydává štáb.
Česká veřejnoprávní média taková pravidla nemají. Navzdory tomu šéfové zmizelých novinářů věří, že pro bezpečnost svých lidí nemohli udělat víc. A na stávajících pravidlech jejich vysílání do nebezpečných míst nebudou mnoho měnit.
“Jediné, co chci zařídit, je smluvit s Ministerstvem obrany víc míst v kursech, v nichž se na riskantní mise připravuje,” říká šéfredaktor Radiožurnálu Alexandr Pícha.
Tyto “kursy přežití” armáda nabízí redakcím, každá může obsadit jedno místo. “Zdaleka ne všichni, které do rizikových míst nasazujeme, jej absolvovali,” dodává Pícha.
Zdeněk Šámal, šéf zpravodajství České televize, je ale k armádnímu kursu skeptický. “Je to spíš takový pionýrák, kam jezdí redaktoři, kteří pak nikam do nebezpečí nevycestují. Z těch, kdo tam jezdí, jej absolvoval málokdo. Já to nevyžaduji a vyžadovat nebudu,” říká.
Tím, co bezpečí novinářů může zlepšit – ale paradoxně jim také hodně přitížit – je množství peněz, jimiž je redakce vybaví.
“Je to naprosto neporovnatelné. Třeba Američané mají neomezené prostředky, není pro ně problém najmout si ochranku za tisíc dolarů,” říká zkušená válečná reportérka Petra Procházková.
“Mohou si také najmout místní spojky, které nejsou na rozdíl od nich na první pohled nápadné, a poslat je s kamerami na frontové linie. To je pro Čechy nemožné: všude musí s tou svou jedinou kamerou sami.”
Zahraniční média jezdí do nebezpečných oblastí v týmu – nikdy se nestane, aby vyjel jen jeden reportér. “Dokonce ani dva. Minimální počet jsou tři, zpravidla se jezdí v pěti lidech,” říká Michal Růžička z české sekce BBC.
Někdy to ovšem může být nevýhoda: “Pokud jedete s konvojem a v helmách, jste nápadní, signalizujete, že máte peníze, hůř proklouznete,” namítá Procházková.
Posílat naráz víc lidí do budoucna neplánuje ani ČT, ani rozhlas. “Spíše se budeme i nadále snažit cestu našeho jednoho zpravodaje spojit s cestou novinářů z jiných médií,” říká Pícha. “Na začátku iráckého konfliktu jsme v oblasti měli na různých místech čtyři lidi. Ekonomicky jsme se z toho vzpamatovávali hodně dlouho.”

Hospodářské noviny, 16. 4. 2004, Autor: Simona Holecová, Sabina Slonková

×

Portály Google i Yahoo! přicházejí na výhody regionální inzerce

Starší článek

Pohřešovaní novináři: Česko hledá samo

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více