Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Mag Consulting: Dovolenou na kole stráví letos opět více turistů

Redakce MAM15. 4. 2004

Dovolenou na kole v zahraničí letos stráví opět více Čechů než loni. Podle odhadů agentury Mag Consulting by mohlo letos s kolem do ciziny vyjet až 160 000 českých turistů, když loni jich bylo asi o deset procent méně. Na cyklistickou dovolenou totiž už dávno nejezdí jen poměrně úzká skupina mladých, sportovně založených lidí. V poslední době si ji stále častěji dopřávají i střední generace a celé rodiny.
Na nenáročné cyklistické toulky se dá z Česka vyrazit prostřednictvím cestovních kanceláří téměř do celé Evropy. Populární jsou cesty do Francie, Rakouska, Itálie, a to především do podhůří Alp, ale také ke Středozemnímu moři. Řada cestovních kanceláří nabízí cesty na Slovensko, do Nizozemska, Polska, či Maďarska.
Například CK Adventura registruje také velký růst poptávky po cyklistických zájezdech do Skandinávských zemí a Velké Británie. Zájem je ale i o zájezdy na východ. Především mladí turisté míří například na zakarpatskou Ukrajinu, do Rumunska či Pobaltí, řekla vedoucí přípravy zájezdů Adventury Anna Bauerová. Na kole je možné jet také po Tibetu, Austrálii, či Maroku. Z exotických cyklistických zájezdů roste poptávka po Mexiku a Novém Zélandu.
Kolo však patří především k dovolené v České republice. Jen v oficiálních ubytovacích zařízeních ji tráví ročně asi pět milionů Čechů. Další lidé vyjíždějí na vlastní chaty a chalupy. Zatímco ještě před pěti až osmi lety trávila většina lidí tradiční letní domácí dovolenou u vodních ploch nebo pěší turistikou po horách, dnes s sebou kolo na dovolenou bere 15 až 20 procent lidí.
V Česku vedou nenáročné cyklistické trasy v okolí řek. V cyklistickou dálnici se od jara do podzimu mění cesty podél Berounky, Vltavy či Sázavy. Mladí cyklisté míří také do hor. Populární jsou trasy na Šumavě, Vysočině, v Beskydech ale i v Jeseníkách či Jizerských horách. Na řadě tras je možné přejíždět hranice a část cesty ujet v Česku a část například v Rakousku.
Na rostoucí zájem o cykloturistiku zareagovali také podnikatelé v cestovním ruchu. Podle Beránka proto roste nabídka půjčoven jízdních kol v rekreačních oblastech. Také řada hotelů již spolupracuje s půjčovnami a nabízí klientům možnost půjčení kola. Ne všechny hotely a ubytovny v okolí značených cyklotras však nabízejí zabezpečené parkování kol přes noc.
Hlavním motivem k rozšíření cyklistiky je zdravý životní styl. Podle Beránka však cestování na kole podpořily také nízké ceny vybavení a jeho rostoucí kvalita. K rozvoji cykloturistiky přispělo také rozšiřování cyklostezek, které podporují regiony i stát.
V současnosti dosahuje celková délka vyznačených cyklistických tras v ČR více než 20 000 kilometrů. Na jejich značení se podílí především Klub českých turistů. Jako první byla zpřístupněna dálková trasa Greenways, která spojuje Prahu a Vídeň. Další dálková cyklostezka vede okolo Lipenské přehrady a navazuje na cyklistickou magistrálu procházející Šumavou.
Moravská dálková cyklostezka navazuje na polské trasy v podhůří Jeseníků a prochází podél toku řeky Moravy až k rakouským hranicím, kde se u Valtic napojuje na rakouské stezky vedoucí k Vídni. Ve srovnání se zeměmi Evropské unie je však stále rozsah cyklistických tras v České republice nedostatečný.

×

BabyExpert.cz: Největší prodejce produktů Chicco v ČR na internetu

Starší článek

Procer & Gamble jedná s Caratem a MPG

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Pixabay.com

Austrálie má svůj bič na Google a Facebook

Australský parlament schválil hojně diskutovaný zákon, který přiměje technologické firmy platit vydavatelům za obsah. Jedná se o celosvětově doposud…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

VIDEO: Televizní spot pro Astrid natáčeli starou analogovou kamerou

Agentura Brain One natočila kampaň pro novou řadu produktů značky Astrid na analogovou kameru. Hlavní hrdinky spotu je pak vyobrazena ve snovém…
25. 2. 202125. 2. 2021
Newsletter

Problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenž teď to vypadá,…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

Hollandia představí novou komunikaci zmrzlin: „Jogurt tak dobrej, až …

Jogurtová značka Hollandia se chce více zaměřit na image svých zmrzlin. Ty sice vyrábí už několik let, ale až nyní budou mít ucelený, modernější…
25. 2. 202125. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více