Kubal, Klíma i Pohanka už za sebou mají zkušenost z války

13. 4. 2004 08:04

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Hladomorem sužovanou Etiopií, krvavými balkánskými konflikty v Kosovu a Makedonii, bouřlivým poválečným vývojem v Afghánistánu i válkou proti režimu Saddáma Husajna prošel reportér České televize Michal Kubal.
Byl jediným českým reportérem, který během loňského války v Iráku pracoval v Bagdádu. Teď se vrátil, aby zachytil, jak se Irák změnil rok od pádu Saddámovy sochy v centru města, když tehdy jako jeden z mála televizních novinářů v Bagdádu komentoval tuto událost v přímém přenosu pro televizi CNN.
Tehdy vyvázl, nyní ho zřejmě zajali ozbrojenci při zpáteční cestě do Jordánska i s kameramanem Petrem Klímou, který byl loni rovněž v Bagdádu.
Kubal se po svém příchodu do České televize v roce 1997 rychle vypracoval v předního zahraničního a poté i válečného reportéra. Sedmadvacetiletý rodák ze Stodu u Plzně se poprvé prosadil v roce 1999, kdy natočil dlouhou sérii reportáží z Kosova.
Kubalovy reportáže jsou charakteristické věcností a střízlivostí, nikdy si nepotrpěl na vypjaté dramatizování.
„Viděli jsme zabité, lidi trpící v nemocnicích a v té chvíli nezbývalo než odhlédnout od lidské stránky a chovat se profesionálně. Nebyli jsme tam od toho, abychom nad těmi lidmi plakali, ale abychom obrázky, které vidíme, zprostředkovali dalším lidem. Ale potom se některé ty nepříjemné obrázky vracejí,“ řekl letos v rozhovoru pro Katolický týdeník.
Spolu se svou kolegyní z ČT Barborou Šámalovou a redaktorem Lidových novin Františkem Šulcem napsal Kubal knihu Válka o Irák – Očima tří reportérů. V únoru pak všichni tři obdrželi prestižní novinářskou cenu Ferdinanda Peroutky.
Zpravodaj Českého rozhlasu Vít Pohanka začínal také v ČT, v Paříži pak pracoval pro UNICEF. Loni působil v době irácké války v sousedním Kuvajtu.

Hospodářské noviny, 13. 4. 2004, autor: Martin Novák

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.