Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Kabelová televize kvůli vyšší DPH podraží

Redakce MAM22. 4. 2004

Uživatelé kabelové televize zaplatí od května vyšší měsíční paušál. Poslanecká sněmovna schválila zvýšení DPH na tuto službu ze stávajících pěti na 19 procent a kabelové firmy podle svých vyjádření promítnou daň do koncových cen. Zlevnit by naopak mělo telefonování a přístup na internet, které bude podléhat 19procentní dani namísto dosavadních 22 procent.
Největší tuzemská kabelová televize UPC podle mluvčího Františka Maliny rozhodnutí respektuje a zvýšenou sazbu pro kabelovou televizi i snížení daně u internetu zcela promítne do cen. Zákazníci naleznou upravené ceny v nejbližším možném vyúčtování, dodal. Měsíční poplatek za základní nabídku kabelové TV by měl vzrůst ze 419 korun na zhruba 474 Kč.
“Zdražit své produkty samozřejmě musíme, naše marže nedosahují takových hodnot, abychom z nich mohli přesun do základní sazby DPH pokrýt,” uvedl výkonný ředitel pro vnější vztahy společnosti Karneval Luboš Řežábek. Podle něj půjde zvýšení daně ruku v ruce s dalším nárůstem televizního pirátství. Základní nabídka Karnevalu podraží ze 449 na 499 Kč, tedy o 11 procent namísto 13. Firmě to umožnila optimalizace nákladů. Do ceny omezené nabídky se zvýšená daň promítne úplně.
Kabelovým televizím hrozil přechod do základní sazby daně již od letošního ledna, kdy zvýšení DPH postihlo například telekomunikační služby. Vedení firem se ale podařilo přesvědčit ministerstvo financí a poslance o ponechání služeb v nižší skupině. Jedním z argumentů přitom bylo, že kabelové vysílání zdaňují nižší sazbou i státy EU.
Telekomunikační služby a internet naopak mírně zlevní. Například Český Telecom chystá od května pokles cen právě o rozdíl daňových sazeb. Stejně bude postupovat i mobilní operátor Eurotel a snížení cen chystají i další firmy.

×

Německý vydavatel Springer vstoupil na ruský trh

Starší článek

Mediální gigant Viacom zvýšil čtvrtletní zisk

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Bohumil Pospíšil

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více