Jak s klienty komunikují leasingové firmy?
Dalším segmentem (po bankovním a telekomunikačním), v němž výzkumná agentura United Interactive prověřila úroveň komunikace se zákazníkem, byla oblast českých leasingových společností. Zjišťování tzv. Email Response Indexu (ERI) probíhalo v březnu 2004.
Průměrný ERI pro leasingové společnosti má hodnotu 70,7 (pro srovnání – české banky mají průměrnou hodnotu 80,8, pojišťovny 68,3, telekomunikační společnosti 68,8 a mobilní operátoři 63,8). Nejvyšší hodnotu ERI získal GE Capital Leasing (ERI=89,5), který je následován společností CCB Finance (ERI=82,4). Třetí skončil CAC Leasing s hodnotou ERI=79,4.
Mezi nejslabší subjekty patří ŠkoFIN (ERI=64,7), VB Leasing CZ (ERI=63,9) a absolutně nejnižší index získalo ALD Automotive s výslednými 45 indexovými body.
Na všech 7 dotazů odpověděl GE Capital Leasing, CCB Finance a CAC Leasing, na dotaz adresovaný v anglickém jazyce odpovědělo pouhých 55% testovaných subjektů.
“Na základě zatím realizovaných šetření v rámci metody Email Response Index se potvrzuje, že české finanční instituce jsou – co se týče připravenosti zákaznických center na emailovou komunikaci s veřejností – připraveny nejlépe. Po bankovním sektoru dopadly nejlépe právě leasingové společnosti. Nicméně je, stejně jako v předešlých případech, evidentní, že je stále co zlepšovat,” komentuje výsledky Martin Hošek z United Interactive.
-sch-
ERI Index SCORE
1. GE Capital Leasing 89,5
2. CCB Finance 82,4
3. CAC Leasing 79,4
4. ČP Leasing 72,3
5. ČSOB Leasing 71,4
6. Leasing České spořitelny 68,1
7. ŠkoFIN 64,7
8. VB Leasing CZ 63,9
9. ALD Automotive 45,0
Total ERI Leasing průměr 70,7
Zdroj: United Interactive