Celkem 48 procent Pražanů, tedy téměř polovina, využívá internet. V porovnání s celorepublikovým údajem je rozšíření internetu v metropoli přibližně dvojnásobné. Používanost internetu přitom podle průzkumu agentury DEMA roste se vzděláním a klesá s věkem obyvatel Prahy.
V kategoriích mezi 18 až 44 lety tvoří uživatelé převažující podíl. U střední generace mezi 45 až 54 lety jde o každého druhého a u seniorů mezi 55 a 64 roky o každého čtvrtého.
Mezi lidmi s nižším vzděláním brouzdá po internet zhruba každý šestý, středoškoláci se na celosvětovou síť připojují v 61 procentech a mezi vlastníky vysokoškolského diplomu používá internet devět z deseti lidí.
Internet používají tři čtvrtiny podnikatelů. Mnohem častěji však jde o ty, kteří si podnikáním pouze přivydělávají (86 procent), než o ty, kteří mají podnikání jako hlavní zaměstnání (67 procent).
Používání internetu souvisí i s životní úrovní domácností. Surfuje 89 procent domácností s vysokou životní úrovní, ale jen pětina se spíše špatnou hladinou příjmů.
Podle statistiky iAudit se na internet připojuje kolem 2,8 milionu Čechů. Jiné průzkumy uvádí, že přístup na internet má mezi 17 a 24 procenty domácností.
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?