Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Hudební servery: taktická aliance

Redakce MAM28. 4. 2004

Letošní rok bude zřejmě zlomovým v dosavadní historii virtuálního hudebního trhu. Na ten totiž míří softwarová firma Microsoft. Ačkoliv tento počítačový obr teprve mapuje terén, jeho budoucí konkurenti už promýšlejí ofenzívní strategii. Vypadá to, že nezůstane virtuální kámen na kameni.
Už loňský rok byl přitom v internetovém hudebním průmyslu nabitý událostmi. Zpoplatnila se legendární nelegální služba Napster, již zakoupila společnost Roxio, internetový prodej hudby s přehledem ovládl iTunes Music Store patřící koncernu Apple Computer, společnost RealNetworks zase za 36 milionů dolarů koupila oblíbený server Listen.com.
Právě zástupci RealNetworks minulý týden zveřejnili překvapivou informaci. Jak napsal list The New York Times, Rob Glaser, výkonný šéf společnosti RealNetworks, totiž přímo oslovil svého někdejšího hlavního konkurenta, Stevena Jobse, šéfa koncernu Apple, s nabídkou vytvořit proti nastupujícímu Microsoftu jakousi taktickou hudební alianci.
“Něco takového je na současném virtuálním trhu naprostou novinkou,” míní Steve Lohr, specialista na virtuální obchod s hudebními nahrávkami. “Zatímco dříve se každá společnost snažila prosadit své služby a svou značku a nalákat co možná nejvíce návštěvníků ke stažení skladby, nyní se snaží mezi sebou spolupracovat,” uvedl Lohr pro New York Times. Jeho slova tak podporují tvrzení, že se virtuální hudební trh stále více blíží tomu reálnému. “I tady nyní vznikají výhodná spojení proti silnější konkurenci,” uvedl Lohr.
Nabídka společnosti RealNetworks těží především z nedávného obrovského úspěchu koncernu Apple – v souvislosti se završením prvního roku provozu hudebního serveru iTunes zveřejnil Apple začátkem dubna hospodářské výsledky, z nichž vyplývá vysoká ziskovost této internetové služby. “Během prvního roku provozu si návštěvníci portálu iTunes stáhli přes padesát miliónů skladeb,” potvrdil šéf koncernu Apple Steven Jobs.
Značnému zájmu zákazníků se těší i miniaturní přenosný MP3 přehrávač iPod. “Za uplynulé tři měsíce jsme jich prodali rekordních 807 tisíc,” uvedl Jobs. Právě přehrávače iPod teď zajímají společnost RealNetworks. Jak uvedl BBC, Glaser chce docílit toho, aby se prostřednictvím iPodu daly přehrávat nejen skladby stažené z iTunes, ale i z konkurenčních portálů patřících RealNetworks. “Provázání technologií by oběma stranám obohatilo nabídku a nalákalo více zákazníků, což je před vstupem Microsoftu nejdůležitější,” uvedl Glaser. Vedení koncernu Apple zatím nabídku zvažuje, vyjádřit by se mělo koncem týdne.

Hospodářské noviny, 28. 4. 2004, autorka: Irena Zemanová

×

Katalog značek – tabulky

Starší článek

CVVM: Češi chodí méně do kina a omezili setkávání s přáteli

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více