Firma Metro zvýšila zisk díky prodejnám ve východní Evropě
Německá obchodní společnost Metro, která v České republice provozuje velkoobchody Makro, zvýšila v letošním prvním čtvrtletí zisk více než o čtvrtinu. Oznámila to firma s tím, že výsledky byly podpořeny prodejnami ve východní Evropě.
Zisk před zdaněním, úroky a odpisy stoupl o 26,8 procenta na 426,3 milionu eur, takže překonal očekávání analytiků, kteří jej podle průzkumu agentury Reuters odhadovali v průměru na 397 milionů. Celkové tržby se zvýšily o 6,1 procenta na 12,87 miliardy eur.
“Naším regionem s nejsilnějším růstem je východní Evropa,” prohlásil generální ředitel společnosti Hans-Joachim Körber a dodal, že tržby v této oblasti stouply o 21,3 procenta, zatímco zisk bez zahrnutí daní, úroků a odpisů se téměř ztrojnásobil.
Hlavním motorem růstu společnosti se opět staly velkoprodejny typu cash and carry, které působí pod názvem Makro mimo jiné na klíčových trzích v Británii a ve Španělsku. Tržby těchto obchodů se v prvním čtvrtletí zvýšily o 7,6 procenta. Divize cash and carry, která vytváří téměř polovinu tržeb a zhruba 65 procent zisku společnosti, provozuje přibližně 475 prodejen ve 26 zemích.
Tržby v obchodech se spotřební elektronikou MediaMarkt a Saturn stouply o 15,3 procenta na 2,7 miliardy eur. Společnosti se díky její mezinárodní strategii podařilo omezit negativní vliv propadu spotřebitelských výdajů na domácím na trhu.
Metro působí ve střední a východní Evropě od roku 1993 a v České republice je aktivní od roku 1997. Tržby společnosti Makro Cash&Carry ČR, která je největší obchodní firmou v tuzemsku, loni stouply na 35,7 miliardy korun z 33,9 miliardy korun v roce 2002.