Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Firma Metro zvýšila zisk díky prodejnám ve východní Evropě

Redakce MAM30. 4. 2004

Německá obchodní společnost Metro, která v České republice provozuje velkoobchody Makro, zvýšila v letošním prvním čtvrtletí zisk více než o čtvrtinu. Oznámila to firma s tím, že výsledky byly podpořeny prodejnami ve východní Evropě.
Zisk před zdaněním, úroky a odpisy stoupl o 26,8 procenta na 426,3 milionu eur, takže překonal očekávání analytiků, kteří jej podle průzkumu agentury Reuters odhadovali v průměru na 397 milionů. Celkové tržby se zvýšily o 6,1 procenta na 12,87 miliardy eur.
“Naším regionem s nejsilnějším růstem je východní Evropa,” prohlásil generální ředitel společnosti Hans-Joachim Körber a dodal, že tržby v této oblasti stouply o 21,3 procenta, zatímco zisk bez zahrnutí daní, úroků a odpisů se téměř ztrojnásobil.
Hlavním motorem růstu společnosti se opět staly velkoprodejny typu cash and carry, které působí pod názvem Makro mimo jiné na klíčových trzích v Británii a ve Španělsku. Tržby těchto obchodů se v prvním čtvrtletí zvýšily o 7,6 procenta. Divize cash and carry, která vytváří téměř polovinu tržeb a zhruba 65 procent zisku společnosti, provozuje přibližně 475 prodejen ve 26 zemích.
Tržby v obchodech se spotřební elektronikou MediaMarkt a Saturn stouply o 15,3 procenta na 2,7 miliardy eur. Společnosti se díky její mezinárodní strategii podařilo omezit negativní vliv propadu spotřebitelských výdajů na domácím na trhu.
Metro působí ve střední a východní Evropě od roku 1993 a v České republice je aktivní od roku 1997. Tržby společnosti Makro Cash&Carry ČR, která je největší obchodní firmou v tuzemsku, loni stouply na 35,7 miliardy korun z 33,9 miliardy korun v roce 2002.

×

Vlajky EU jdou na dračku, výrobci je nestačí šít

Starší článek

Seznam.cz chce do Media projektu

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více