Fináloví Přátelé zvýší zisk NBC

30. 4. 2004 00:04

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Projekt Demagog.cz spustil kampaň s cílem bojovat proti šíření dezinformací v České republice. Mottem „Dezinformace nás mohou zasáhnout více, než si myslíme“ se projekt snaží zdůraznit naléhavost osvěty veřejnosti o rizicích, která pro společnost čím dál více představují dezinformace.

Reklama
SDG

Americká televizní scéna žije tento týden jedinou událostí: příští čtvrtek, tedy 6. května, odvysílá stanice NBC závěrečnou epizodu kultovního seriálu Přátelé. Díky rekordním částkám za kompletně vyprodaný reklamní čas i očekávané vysoké sledovanosti zajistí Přátelé televizi NBC nárůst zisků.
Pozornost, kterou závěrečnému dílu Přátel věnují už několik měsíců světová média, i samotný kult tohoto seriálu, jenž se na obrazovkách poprvé objevil už v roce 1994, inzerenty evidentně láká.
„Obrovský zájem o reklamní čas v závěrečném díle nás velmi překvapil,“ uvedl Jeff Zucker, šéf redakce zábavy NBC. Půlminuta reklamního času přitom firmy přijde na více než dva miliony dolarů. „Reklamní spot během řadového dílu stál zhruba polovinu,“ dodal Zucker.
Reklamní čas v poslední části Přátel tak patří vůbec k nejdražším v historii televizního vysílání. Jak napsala agentura Reuters, konkurovat mu může jen letošní finále amerického SuperBowlu, které vysílala CBS. Půlminuta reklamního času v této tradičně nejžádanější televizní události přišla inzerenty na 2,3 miliony dolarů.
Částka za inzerci navíc roste se sledovaností. Podle mediálních expertů se na čtvrteční Přátele bude dívat okolo 50 milionů Američanů. Spekuluje se však i o vyšším čísle. „V současné době je přitom stále náročnější přitáhnout k jednomu programu větší množství lidí, mediální scéna je roztříštěná a nabídka široká,“ citovala agentura Reuters Tima Spenglera, analytika ze společnosti Initiative.
Přátelé se pro NBC stali zlatým dolem, z něhož se televize stále snaží těžit. Následující týden tak proběhne ve znamení televizních rozlučkových akcí s jednotlivými představiteli oblíbené šestice. Podle informací ČTK bude americkým divákům navíc nabídnuta i retrospektiva předchozích deseti sezón seriálu. Všech šest herců také vystoupí v proslulé noční talk show, kterou moderuje Jay Leno.
Zároveň vzniká navazující spin-off seriál, popisující další osudy jednoho z hrdinů, Joeyho Tribbianiho.
Závěrečná část kultovního sitcomu neunikne ani jeho četným českým fanouškům. V Česku každý týden sleduje Přátele okolo 600 tisíc lidí. V současné době vysílá Česká televize v úterý odpoledne reprízu první řady, která divákům vyplňuje čekání na finále. Poslední série se totiž má na českých obrazovkách objevit už v září.

Hospodářské noviny, 30. 4. 2004

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Projekt Demagog.cz spustil kampaň s cílem bojovat proti šíření dezinformací v České republice. Mottem „Dezinformace nás mohou zasáhnout více, než si myslíme“ se projekt snaží zdůraznit naléhavost osvěty veřejnosti o rizicích, která pro společnost čím dál více představují dezinformace.