Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Fináloví Přátelé zvýší zisk NBC

Redakce MAM30. 4. 2004

Americká televizní scéna žije tento týden jedinou událostí: příští čtvrtek, tedy 6. května, odvysílá stanice NBC závěrečnou epizodu kultovního seriálu Přátelé. Díky rekordním částkám za kompletně vyprodaný reklamní čas i očekávané vysoké sledovanosti zajistí Přátelé televizi NBC nárůst zisků.
Pozornost, kterou závěrečnému dílu Přátel věnují už několik měsíců světová média, i samotný kult tohoto seriálu, jenž se na obrazovkách poprvé objevil už v roce 1994, inzerenty evidentně láká.
“Obrovský zájem o reklamní čas v závěrečném díle nás velmi překvapil,” uvedl Jeff Zucker, šéf redakce zábavy NBC. Půlminuta reklamního času přitom firmy přijde na více než dva miliony dolarů. “Reklamní spot během řadového dílu stál zhruba polovinu,” dodal Zucker.
Reklamní čas v poslední části Přátel tak patří vůbec k nejdražším v historii televizního vysílání. Jak napsala agentura Reuters, konkurovat mu může jen letošní finále amerického SuperBowlu, které vysílala CBS. Půlminuta reklamního času v této tradičně nejžádanější televizní události přišla inzerenty na 2,3 miliony dolarů.
Částka za inzerci navíc roste se sledovaností. Podle mediálních expertů se na čtvrteční Přátele bude dívat okolo 50 milionů Američanů. Spekuluje se však i o vyšším čísle. “V současné době je přitom stále náročnější přitáhnout k jednomu programu větší množství lidí, mediální scéna je roztříštěná a nabídka široká,” citovala agentura Reuters Tima Spenglera, analytika ze společnosti Initiative.
Přátelé se pro NBC stali zlatým dolem, z něhož se televize stále snaží těžit. Následující týden tak proběhne ve znamení televizních rozlučkových akcí s jednotlivými představiteli oblíbené šestice. Podle informací ČTK bude americkým divákům navíc nabídnuta i retrospektiva předchozích deseti sezón seriálu. Všech šest herců také vystoupí v proslulé noční talk show, kterou moderuje Jay Leno.
Zároveň vzniká navazující spin-off seriál, popisující další osudy jednoho z hrdinů, Joeyho Tribbianiho.
Závěrečná část kultovního sitcomu neunikne ani jeho četným českým fanouškům. V Česku každý týden sleduje Přátele okolo 600 tisíc lidí. V současné době vysílá Česká televize v úterý odpoledne reprízu první řady, která divákům vyplňuje čekání na finále. Poslední série se totiž má na českých obrazovkách objevit už v září.

Hospodářské noviny, 30. 4. 2004

×

Maďarský Westel změní jméno na T-Mobile

Starší článek

Firma Metro zvýšila zisk díky prodejnám ve východní Evropě

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více