Film Český sen po roce navazuje na hypermarketovou fikci

22. 4. 2004 08:04

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Projekt Demagog.cz spustil kampaň s cílem bojovat proti šíření dezinformací v České republice. Mottem „Dezinformace nás mohou zasáhnout více, než si myslíme“ se projekt snaží zdůraznit naléhavost osvěty veřejnosti o rizicích, která pro společnost čím dál více představují dezinformace.

Reklama
SDG

Film Český sen, který dokumentuje reklamní kampaň na stejnojmenný nikdy neexistující hypermarket, bude mít premiéru 31. května. Bude to rok od chvíle, kdy tisíce lidí, kteří s vidinou výhodného nákupu přijeli do pražských Letnaň, na inzerovaném místě objevily pouhou filmovou kulisu. Snímek vstoupí do distribuce 3. června.
Autoři filmu, studenti dokumentaristiky na pražské FAMU Vít Klusák a Filip Remunda, svůj film označují jako „první českou filmovou reality show.“ Téma reklamy a hypermarketů si vybrali, aby upozornili na jeden z rysů nové české společnosti. Reklama je podle nich v Česku všudypřítomná a jen za posledních pět let bylo v ČR postaveno 125 hypermarketů.
Klusák a Remunda se ve filmu nechali proměnit v manažery a spolu s renomovanou reklamní agenturou připravili a zrealizovali kampaň na otevření nového obchodního domu, která zahrnovala televizní i rozhlasové spoty, plakáty, letáky, inzerci v tisku i internetovou stránku nového hypermarketu.
Ačkoli se v tisku ještě před slavnostním otevřením – neotevřením hypermarketu objevily dohady o tom, zda je reálný, štáb autorů filmu napočítal 31. května loňského roku na inzerovaném místě 4280 zákazníků Českého snu. Rozhořčené i pobavené reakce těchto lidí jsou vyvrcholením půl druhé hodiny trvajícího dokumentu. Aby si je tvůrci filmu usmířili, hodlají pro ně uspořádat veřejnou projekci.
Prasknutí bubliny Českého snu vyvolalo loni rozporuplné reakce. Mnozí filmu vyčítali, že vznikl za podpory Státního fondu na podporu a rozvoj české kinematografie, který poskytl návratné půjčky v celkové výši jednoho a půl milionu korun. Umístěním reklamních spotů do svého vysílání Českému snu napomohla také Česká televize.
Kampaní se zabývala také Rada pro reklamu, stížnost ale nakonec odložila s vysvětlením, že vzhledem k tomu, že Český sen nic neprodává, nejde o reklamu.
Podle průzkumu agentury TNS Factum z října loňského roku si ještě půl roku po ukončení kampaně více než 11 procent Čechů myslelo, že Český sen je hypermarket.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Projekt Demagog.cz spustil kampaň s cílem bojovat proti šíření dezinformací v České republice. Mottem „Dezinformace nás mohou zasáhnout více, než si myslíme“ se projekt snaží zdůraznit naléhavost osvěty veřejnosti o rizicích, která pro společnost čím dál více představují dezinformace.