Evropská MTV se dohodla s malými vydavatelstvími na vysílání klipů

6. 4. 2004 08:04

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Fajn rádio si novým partnerstvím s Enterprise Esports otvírá dveře do gamingu

Fajn rádio z mediální skupiny Media Bohemia se v marketingu dlouhodobě zaměřuje na spolupráci s influencery a tiktokery z různých oblastí. Nyní prostřednictvím Enterprise Esports vstupuje do oblasti esportu a bude oslovovat milovníky gamingu.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Spor hudební stanice MTV v Evropě s nezávislými gramofirmami o vysílání videoklipů jejich umělců je u konce. Obě strany v těchto dnech prodloužily platnost dohody, podle které se na obrazovkách stanice budou dále vysílat jejich klipy. „MTV byla a stále je domovem nezávislé hudby a umělců,“ prohlásil prezident MTV Europe Brent Hansen.
Malým gramofirmám se původně nelíbilo, že by za autorská práva dostávaly pouze polovinu částky v porovnání s obřími společnostmi, jako jsou EMI, BMG, Universal nebo Sony Music.
Pro obě strany je to výhodný obchod. MTV musela vzít v potaz, že nezávislé labely v současné době drží 22 procent evropského hudebního trhu. Mezi interprety více než 160 firem jako Telstar, Epitaph nebo Ninja Tune patří taková úspěšná jména jako Prodigy, Basement Jaxx, The Strokes, Moloko nebo So Solid Crew.
Na druhou stranu je prodloužení kontraktu výhodné rovněž pro labely. MTV v Evropě vysílá pro 117 miliónů domácností. Podle výzkumu společnosti Vegas TRBI diváci MTV v roce 2003 koupili o 163 procent více singlů než posluchači, kteří nesledují tuto hudební stanici.

Hospodářské noviny, 6. 4. 2004, autor: (abo)

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení