ČT bude vysílat spoty stran kandidujících do parlamentu EU
Česká televize bude před volbami do Evropského parlamentu vysílat předvolební spoty jednotlivých kandidujících stran. Na každou z 31 dosud zaregistrovaných politických stran, hnutí a koalic připadne 28 minut vysílacího času. Rozhodla o tom Rada ČT.
První volby do europarlamentu se v Česku uskuteční 11. a 12. června a lidé při nich zvolí 24 českých poslanců. Předvolební spoty bude veřejnoprávní televize vysílat od 26. května do 8. června denně s výjimkou nedělí v sedmdesátiminutových blocích. Bloky budou rozděleny do minutových a dvouminutových spotů; televize každý den odvysílá alespoň jeden spot každé z kandidujících stran.
Volební spoty bude vysílat program ČT1; v pracovních dnech od 16:05 do 17:15 hodin, v sobotu od 13:00 do 14:10 hodin. O pořadí, ve kterém se jednotlivé spoty budou vysílat, se rozhodne 23. května losováním.
První “kvalifikované odhady” výsledků voleb, které vypracuje společnost SC&C, odvysílá ČT 12. června po uzavření volebních místností, řekl dnes ČTK ředitel zpravodajství Zdeněk Šámal. Sčítání hlasů však podle Šámala začne současně ve všech zemích, v nichž se volby uskuteční, až 13. června večer. “Zveřejníme průzkumy, ale nebudeme moci průběžně dodávat to, co je vždycky charakteristické, to znamená (průběžné) výsledky sčítání,” řekl Šámal.
Další informace o dílčích výsledcích voleb bude veřejnoprávní televize podle Šámala vysílat průběžně během noci. Zveřejnění definitivních výsledků voleb Šámal očekává 14. června ráno. “Bude to v době, kdy normálně vysíláme Dobré ráno,” konstatoval. Ve “virtuálním studiu” se ČT poté bude zabývat výsledky hlasování v Česku i v celoevropském měřítku. “Už ráno počítáme s diskusí lídrů stran a seskupení, která se do parlamentu dostanou,” dodal Šámal.