Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Český divák lační po českém seriálu

Redakce MAM14. 4. 2004

Český divák se původních seriálů zatím nepřejedl. Naopak. Chutnají mu víc než kdy předtím. Potvrzují to vynikající ohlasy na dva nejnovější televizní projekty, které paralelně běží na dvou tuzemských stanicích. Místo nahoře i Rodinná pouta zkrátka diváky oslovily a jejich sledovanost stále vzrůstá.
Ještě nedávno se přitom zdálo, že televizní projekty z konce devadesátých let, jako byl Život na zámku či poslední fenomén, seriál Nemocnice na kraji města po dvaceti letech, asi nic nepřekoná. Už nyní je jasné, že to byl omyl.
Nejnovější, třináctidílný seriál nazvaný Místo nahoře, který na zakázku vznikl v produkci společnosti Space Films a který od minulého týdne vysílá Česká televize, totiž zaznamenal obrovskou odezvu. Minulé pondělí jej sledovaly téměř dva milióny lidí (přesně 1 943 000 diváků), podíl dospělého publika činil 43 procent všech, kteří právě seděli u televize.
Místo nahoře líčí příběh sociálně slabší rodiny, která výhodnou koupí získá dům v satelitním městečku jinak osídleném bohatými podnikateli. Pilotnímu dílu k vysoké sledovanosti jistě nahrálo i hvězdné herecké obsazení (hlavní postavy ztvárnili Ondřej Vetchý, Miroslav Táborský, Barbora Munzarová a Simona Stašová), kvalitní režijní vedení Karla Smyczka i atraktivní exteriéry reálné satelitní čtvrti.
Okamžitě po skončení prvního dílu seriálu Místo nahoře se webové stránky České televize zaplnily žádostmi o jeho reprízování. “O opakování první části nás žádali především diváci, kteří ji v pondělí večer nestačili zhlédnout, nebo si televizi zapnuli pozdě,” vysvětluje Martin Krafl, tiskový mluvčí ČT.
Podle něj se proto vedení televize rozhodlo pro neplánovanou reprízu. “Na základě dopisů a pozitivních reakcí na první díl jsme opakování odvysílali v neděli v poledne na ČT2,” uvedl Krafl. “Rozhodli jsme se tak i proto, že Česká televize považuje původní televizní seriál za produkt, který má v Česku určitou tradici. Naším zájmem je tuto tradici prohlubovat,” dodal.
Úspěch zaznamenal i druhý díl, u něhož podíl na sledovanosti činil u dospělého publika 36 procent.
Diváckou atraktivitu původních seriálů si pod dojmem úspěchů České televize uvědomily i komerční stanice. Nejrychleji z nich zareagovala Prima, která na začátku února odstartovala výrobu 104 dílného seriálu Rodinná pouta.
Již od počátku stanice vsadila na poněkud netradiční přístup – jednotlivé díly seriálu Rodinná pouta se vyrábějí blokově na jednom místě, v nových ateliérech v pražských Holešovicích. Díly pak jdou v krátkém časovém sledu hned do vysílání ještě před tím, než bude natočen celý seriál. Pro Primu tak není problém podle ohlasů diváků vyřadit nepopulární postavu nebo zcela zastavit výrobu.
O tom, jak moc vedení Primy novému projektu věří, svědčí i předpokládaná výše nákladů. Podle ředitele Primy Martina Dvořáka jeden díl přijde asi na jeden milión korun. Pokud Prima skutečně natočí všechny 104 díly, vyšplhaly by se celkové náklady na sumu kolem 90 až 100 miliónů korun.
Záměr zatím Primě vychází. První díl Rodinných pout sledovalo 1,7 miliónu diváků při podílu na sledovanosti takřka 40 procent, druhý díl zajímal 1,4 miliónu diváků při podílu skoro 32 procent. Podle tiskové mluvčí Primy Jany Malíkové pak průměrná sledovanost dosavadních šesti odvysílaných dílů činí skoro 16 procent (1,3 miliónu diváků), průměrný podíl na sledovanosti činil více než 31 procent. “Výsledky sledovanosti potvrzují trend diváckého zájmu o českou tvorbu,” uvedl ředitel programu Primy Miloš Zahradník. Rodinná pouta si mohou navíc ještě polepšit, podle mediálního odborníka Milana Šmída totiž o úspěchu u diváků u podobných sérií rozhoduje prvních několik desítek dílů.
Rovněž Nova nechce stát stranou. V současné době proto natáčí třináctidílný seriál Pojišťovna štěstí, který by se na obrazovce měl objevit v září letošního roku.

Hospodářské noviny, 14. 4. 2004, autor: Irena Zemanová, Aleš Borovan

×

Výstavnictví loni zastavilo po pěti letech pád

Starší článek

Do druhého kola postupují čtyři PR agentury

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Newsletter

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20217. 3. 2021
Newsletter

Video: Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20217. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více