České dráhy připravují časopis
České dráhy začínají připravovat časopis, který by měl fungovat na podobném principu jako deník Metro, uvedl internetový server Euro OnLine. Barevný magazín bude zdarma ve vlacích a na nádražích a měl by prozatím vycházet jednou za měsíc. Dráhy nyní hledají firmu, která by zajistila vydavatelský servis časopisu. Oslovily přes deset subjektů, mezi nimiž je podle Eura i vydavatelství Sanoma.
Euro upozorňuje, že ČD nevypsaly výběrové řízení, ačkoli jde o veřejnou zakázku. “Z předběžných kalkulací vyplynulo, že výše budoucího peněžitého závazku je v rozmezí, které je v zákoně o zadávání veřejných zakázek určující pro volbu formy zadání veřejné zakázky,” vysvětlil vedoucí tiskového oddělení ČD Zbyněk Honys. Seznam oslovených firem ale odmítl poskytnout s tím, že jde o obchodní tajemství.
Náklad měsíčníku by měl být zpočátku zhruba 40 tisíc výtisků, které lidé dostanou zdarma ve vybraných stanicích Českých drah a v některých vlacích. “Byli bychom rádi, kdyby se objevil v průběhu léta,” doplnil Honys. České dráhy prý nejsou investorem akce, pouze vytvářejí distribuční prostor. Investorem bude vybraný vítěz soutěže, dodal. Magazín by se měl zaplatit sám z příjmu za inzerci a reklamu.
V zahraničí zřejmě zatím podobný časopis neexistuje, poznamenalo Euro.