Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Češi loni za květiny utratili 7 miliard korun

Redakce MAM21. 4. 2004

Obchod s květinami je zřejmě rok od roku stále lepší byznys. Češi loni utratili za květiny 7,1 miliardy korun, což bylo o zhruba 200 milionů korun více než v roce 2002. V porovnáním s rokem 1994 pak útrata za květiny vzrostla 2,5krát. Na odbyt jdou dobře nejen klasické květiny, ale v květinářství lze sehnat i různé exotické druhy okrasných rostlin, jejichž domovinou jsou vzdálené země.
“Poptávka zákazníků po květinách se i loni zvyšovala. Stále pokračuje trend, kdy si lidé chtějí květinami vyzdobit svá obydlí či pracoviště. Nabídka květin je velká a lze je pořídit s relativně nízkými náklady. Jejich efekt přitom vydrží dlouho,” řekla tajemnice Svazu květinářů a floristů Marcela Sabelová, která loňské výsledky obchodu s květinami přisoudila rovným dílem zvýšené poptávce a mírnému nárůstu cen.
Největší zájem byl loni podle Sabelové již tradičně o řezané květiny, mezi kterými hrály prim růže, karafiáty a gerbery. Za tyto rostliny Češi utratili zhruba 3,1 miliardy korun. Dobře na odbyt šly ale i kvetoucí hrnkové květiny, naopak prodej hrnkových květin s ozdobným listem v posledních letech pozvolna klesal.
Domácí produkce květin se loni meziročně zvýšila o 7,6 procenta na 1,422 miliardy korun. Export tuzemských producentů květin loni vzrostl o 20,3 procenta na 163 milionů korun. Pomaleji se minulý rok zvýšil dovoz okrasných rostlin, který v porovnání s rokem 2002 stoupl o 1,2 procenta a včetně nákladů na import činil bezmála 2,1 miliardy korun.
Dovozy podle Sabelové pocházely zejména z Nizozemska, Německa a Kolumbie. Čeští pěstitelé naopak vyváželi květiny hlavně do Německa, Rakouska a na Slovensko. “Díky dřívějšímu poklesu DPH u květin na pět procent se snížil objem nelegálních dovozů. Pokud se ale u hrnkových i řezaných květin zvýší sazba DPH z pěti na 19 procent, tak zřejmě zase dojde k jejich nárůstu a navíc i k redukci počtu maloobchodních prodejen,” upozornila Sabelová.
V Česku na konci loňského roku fungovalo zhruba 2000 maloobchodních prodejen květin. Obchod s okrasnými rostlinami se však stále více koncentruje do velkoprodejen typu OBI, Baumax či Hornbach, jejichž podíl na prodejích se dostal na úroveň 40 až 50 procent, zatímco předloni byl o zhruba deset procent nižší.
Pro tuzemské velkoobchodní firmy není problém vyhovět požadavkům náročných zákazníků a dovézt do země i exotické květiny, jejichž cena je podstatně vyšší než u klasických květin. Například na nadcházející mezinárodní výstavě květin Flora Olomouc bude expozice jedné brněnské společnosti zasvěcena okrasným rostlinám z Ekvádoru.
“Nelze ale říci, že by se nějak zásadně změnila struktura prodávaných květin a lidé nyní ve větší míře kupovali exotické rostliny. Zvýšení prodeje těchto květin bylo loni jen malé,” podotkla Sabelová.
O loňské tržby za květiny se s pěstiteli podělili distributoři a obchodníci, jejichž marže činila zhruba tři miliardy korun.

HN. čtk, 21. 4. 2004

×

Roční zisk britského řetězce Tesco vzrostl o pětinu

Starší článek

Průzkum: Tzv. rychlé občerstvení využívá zhruba polovina populace

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Bohumil Pospíšil

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20217. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více