Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Čechům chutnají čaje, výdaje za ně stouply

Redakce MAM19. 4. 2004

Čechům chutnají čaje, za které utráceli v posledních letech každoročně o něco víc peněz. Loni to bylo podle odhadů téměř 1,2 miliardy korun, zatímco v roce 1998 se vynaložená suma pohybovala kolem 900 milionů korun. Vyplývá z údajů společnosti Unilever ČR, která v tuzemsku distribuuje čaje Lipton.
V evropském srovnání patří Češi spotřebou 270 až 280 gramů na hlavu za rok spíše k průměrným konzumentům. S vypitými přibližně 140 šálky se řadí na úroveň Němců či Belgičanů. Předními konzumenty jsou Irové, čaj si dobře stojí také v Polsku a Rusku, uvedl Milan Knotek z firmy Alima.
Domácí konzumenti mají v oblibě zejména ovocné čaje, které představují zhruba 62 procent prodejů. Černý čaj si drží 27procentní podíl a zelené čaje mají asi pět procent. Růst prodeje se podle Knotka projevuje u zelených čajů, naopak černé zažívají již pět nebo šest let stagnaci. Silnou pozici drží ovocné čaje i vzhledem k tomu, že jejich pití je méně sezonní.
Nejprodávanějším čajem v tuzemsku je značka Jemča od společnosti Alima. V oblibě spotřebitelů následují Pickwick, Zlatý šálek, Teekanne, Dukát a Lipton. Asi 29 procent trhu představují ostatní značky. Podle Knotka má Jemča na trhu asi třetinový podíl ve finančním a zhruba 45procentní podíl v objemovém vyjádření. Celkové prodeje v tuzemsku se přitom pohybují kolem 2800 až 2900 tun čaje ročně.
“Po roce 1990 došlo v tuzemsku k velkému rozmachu čajové kultury,” řekl ČTK prezidentka sdružení podnikatelů v pohostinství a cestovním ruchu HO.RE.KA Miroslava Luprichová. Zatímco do té doby byly obvyklé dvě značky černého čaje, v devadesátých letech spotřebitelé začali čaje s rostoucí nabídkou rozlišovat. V této souvislosti se rozšířily čajovny, které jsou ale hodně spojeny s určitým životním stylem. Zpravidla se neomezují jen na podávání nápoje na místě, ale i na jeho prodej domů včetně různého příslušenství.

×

OBI chce mediální agenturu

Starší článek

V neděli už je možné koupit dvoje noviny

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více