Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Biopotraviny zařazuje do jídelníčku pětina občanů

Redakce MAM20. 4. 2004

Každý pátý Čech je zvyklý obohatit svůj jídelníček o biopotraviny. Zbývající čtyři pětiny obyvatelstva ale tyto potraviny do své stravy nezařazují. Mezi konzumenty je o něco více žen než mužů. Nejčastěji si pochutnají na jogurtech a zelenině, zjistil průzkum Vědeckého výboru pro potraviny, zřízeného ministerstvem zdravotnictví.
Z těch, kteří si biopotraviny oblíbili či si na ně zvykli, je denně volí 7,7 procenta lidí. Několikrát týdně si je dopřeje čtvrtina konzumentů a dvě pětiny pouze občas. Mezi konzumenty patří spíše lidé s vysokoškolským diplomem, ale také Středočeši a Moravané.
Nejvíce příznivců biopotravin preferuje jogurty, což uvedlo 35 procent z nich. Organizátor průzkumu ale upozorňuje, že z výsledků není jednoznačně zřejmé, zda dotázaní měli na mysli skutečné biojogurty vyrobené z biomléka. Pravděpodobné je, že si spotřebitelé spojují biojogurty například s jogurty se sníženým obsahem tuku.
Další nejčastěji zmiňovanou biopotravinou je zelenina, v odpovědích se ale také často vyskytovalo maso, sýry a cereálie.
Biopotraviny jsou produktem ekologického zemědělství a jsou přesně vymezeny zákonem. Pravé biopotraviny zákazník pozná podle označení BIO s nápisem “produkt ekologického zemědělství”. Značka zaručuje, že produkty byly kontrolovány na každém kroku od výrobce až ke konečnému spotřebiteli.
První biopotraviny se objevily na českém trhu zhruba v roce 1991. V současné době má certifikaci přes tisíc druhů, z toho polovina je z dovozu. Ceny biopotravin jsou vyšší než ceny běžných potravin, rozdíl může být 20 procent, ale i trojnásobek.

×

Vondráčková s manželem vyhráli soud s časopisem Spy

Starší článek

Maďarská menšina v rumunském Sedmihradsku bude mít svou televizi

Novější článek

Podobné zprávy

Newsletter

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20217. 3. 2021
Newsletter

Video: Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20217. 3. 2021
Newsletter

Clio Entertainment Awards jsou po roční přestávce otevřené pro přihlášky

Po „pauze“ v loňském pandemickém roce přijímá přihlášky soutěž pro marketingové projekty z filmového, televizního a herního průmyslu.
7. 3. 20217. 3. 2021
Newsletter

Bank of America využije virtuální realitu k zaměstnaneckým lekcím

Po několika letech a miliardách investovaných dolarů ze strany velkých hráčů do vývoje VR, se konečně začínají tyto zařízení více prosazovat.
7. 3. 20217. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více