Apple prodal více skladeb než ostatní

29. 4. 2004 10:04

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Americká počítačová a softwarová firma Apple Computer Inc. prodala za jeden rok na internetu více písní než její rivalové. Její internetový hudební obchod iTunes prodal za první rok existence 70 milionů písní, uvedla Apple v noci na dnešek. Výsledek ale nesplnil plánovaný roční prodej 100 milionů písní.
Apple je výrobce počítačů Macintosh, digitálních hudebních přehrávačů iPod a mimo jiné i softwaru iTunes. Novou službou v rámci iTunes je iMix, který umožňuje zákazníkům, aby prostřednictvím internetového obchodu zveřejnili svůj seznam oblíbených skladeb. Spoluzakladatel společnosti Apple Steve Jobs, který je teď jejím generálním ředitelem a předsedou správní rady, si na konferenci s analytiky výsledky elektronického prodeje hudby chválil. Od října 2001 společnost prodala přes tři miliony přehrávačů iPod. Na trhu všech MP3 přehrávačů má iPod podíl téměř 50 %. „Jestli je tu nějaký základní kámen, je to iPod,“ uvedl k tomu analytik agentury Inside Digital Media, která se zabývá průzkumem trhu. Pokud si Apple na hudebním trhu uchová podíl, má šanci zůstat na internetovém trhu s hudbou číslem jedna, dodal analytik.
Nyní Apple prodává na internetu zhruba 2,7 milionu písní týdně. Zatímco před rokem nabízela iTunes 200 tisíc písní, nyní má v nabídce 700 tisíc skladeb. Každá z nich stojí 99 centů, tedy přes 27 korun, a zhruba 40 % prodeje tvoří celá alba.
Prodej hudby Apple je legální, společnost uzavřela dohody s pěticí největších hudebních vydavatelství světa, ještě než službu iTunes rozjela, napsala agentura Reuters.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.