Zisk reklamní agentury JCDecaux loni vzrostl o 57 %
Čistý zisk francouzské reklamní agentury JCDecaux loni vyskočil o 57 procent na 40,9 milionu eur. Firmě vzrostl také provozní zisk, a to i přes mírný pokles tržeb. Čistý zisk agentury Decaux v roce 2002 dosáhl 26 milionů eur. Provozní zisk firma zvýšila na 230,1 milionu eur z 211,2 milionu. Tržby skupiny klesly o 2,2 procenta na 1,54 miliardy eur. Decaux působí na trhu venkovních reklamních poutačů, kde konkuruje divizím amerických reklamních gigantů Viacom a Clear Channel. Hrubý provozní zisk, který sleduje finanční trh, se zvýšil na 416,9 milionu ze 405,3 milionu eur. Jde o zisk před zdaněním a započtením úroků, vlivu devizových kurzů a amortizace (EBITDA). Jednorázové náklady se firmě snížily na 0,3 milionu eur z 2,7 milionu za rok 2002. Poptávka po reklamě podle Decaux zůstává stabilní ve Spojených státech a v regionu Asie-Tichomoří. V Evropě se proti tomu poptávka postupně oživuje. Tržby v prvním čtvrtletí mírně porostou na srovnatelné úrovni, tedy s vyloučením vlivu devizových kurzů a bez výsledků koupených a prodaných aktiv. V tomto porovnání očekává Decaux také, že letošní tržby budou vyšší než v minulém roce, napsala agentura Reuters.
Společnost JCDecaux působí také v Česku, v Praze se podle smlouvy s magistrátem stará o městský mobiliář.