Zisk nizozemské VNU loni klesl

10. 3. 2004 15:03

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Zisk nizozemské informační a mediální společnosti VNU, která je největší firmou na světě zabývající se výzkumem trhu, loni klesl o 16 procent, což bylo mnohem více, než se čekalo. Čistý zisk bez započtení odpisů nehmotného jmění a mimořádných položek se snížil na 382 milionů eur z předloňských 452 milionů eur. Současně se odmítla vyjádřit k výhledu na letošní rok. Analytici dotazovaní agenturou Reuters očekávali, že se očištěný zisk vyšplhá na 399,6 milionu eur. Čistý zisk na akcii loni klesl o 25 procent. Zisk na akcii před odpisy a při konstantních směnných kurzech však stoupl o devět procent. Celkové příjmy společnosti se snížily o devět procent na 3,88 miliardy eur. Analytici již loni varovali, že prudký pokles dolaru k euru může výrazně pošramotit výsledky VNU. Spojené státy se na celkovém provozním zisku VNU podílejí 60 procenty. Mezi divize VNU patří firmy ACNielsen a Nielsen Media, napsala agentura Reuters. Společnost působí ve více než 100 zemích světa. Celkem zaměstnává kolem 38 000 osob.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.