Zisk nizozemské informační a mediální společnosti VNU, která je největší firmou na světě zabývající se výzkumem trhu, loni klesl o 16 procent, což bylo mnohem více, než se čekalo. Čistý zisk bez započtení odpisů nehmotného jmění a mimořádných položek se snížil na 382 milionů eur z předloňských 452 milionů eur. Současně se odmítla vyjádřit k výhledu na letošní rok. Analytici dotazovaní agenturou Reuters očekávali, že se očištěný zisk vyšplhá na 399,6 milionu eur. Čistý zisk na akcii loni klesl o 25 procent. Zisk na akcii před odpisy a při konstantních směnných kurzech však stoupl o devět procent. Celkové příjmy společnosti se snížily o devět procent na 3,88 miliardy eur. Analytici již loni varovali, že prudký pokles dolaru k euru může výrazně pošramotit výsledky VNU. Spojené státy se na celkovém provozním zisku VNU podílejí 60 procenty. Mezi divize VNU patří firmy ACNielsen a Nielsen Media, napsala agentura Reuters. Společnost působí ve více než 100 zemích světa. Celkem zaměstnává kolem 38 000 osob.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).