Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Zisk majitele Delvity loni vzrostl

Redakce MAM11. 3. 2004

Belgická maloobchodní společnost Delhaize, která v České republice provozuje síť obchodů Delvita, vytvořila v loňském roce čistý zisk před zahrnutím odpisů nehmotného jmění a mimořádných položek 386,6 milionu eur. To je o 15,6 procenta více než v roce 2002. Výsledky však kvůli poklesu dolaru vůči euru byly horší než odhady analytiků.
Analytici očekávali zvýšení zisku bez mimořádných položek až o 19 procent. Čistý zisk klesl o čtyři procenta na 171,3 milionu eur. Již dříve firma oznámila, že její tržby se loni snížily o 9,1 procenta na 18,8 miliardy eur. Firma se rozhodla zvýšit dividendu na 0,75 eura na akcii z předchozích 0,66 eura na akcii.
Za slabšími výsledky stál hlavně slabý dolar a vysoké mimořádné náklady spojené s likvidací některých obchodů a změnami účtování zásob. Dolar vůči euru loni klesl o 20 procent. Tržby z USA se na celkovém obratu Delhaize podílejí asi třemi čtvrtinami.
Firma oznámila, že náklady na uzavření amerických obchodů Kash n’ Karry ovlivní v letošním roce čistý zisk, který bude při konstantních směnných kurzech mírně vyšší. Zisk před odpisy a mimořádnými položkami má růst jednociferným procentním tempem, napsala agentura Reuters.
Pro celý letošní rok plánuje Delhaize kapitálové výdaje na úrovni 530 milionů eur. Celkový počet prodejen chce letos firma zvýšit o 61 na 2620.
Kromě Belgie, USA a České republiky, kde má asi stovku prodejen Delvita, působí Delhaize ještě v Řecku, na Slovensku, v Rumunsku a v Asii. Společnost zaměstnává asi 150.000 lidí. Podle analytické firmy Incoma Research byla Delvita loni s odhadovanými tržbami 11 miliard korun osmým největším obchodníkem v zemi.

×

Mediacop bude vydávat noviny Nedělní Svět

Starší článek

Internetová reklama má potenciál

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Pixabay.com

Austrálie má svůj bič na Google a Facebook

Australský parlament schválil hojně diskutovaný zákon, který přiměje technologické firmy platit vydavatelům za obsah. Jedná se o celosvětově doposud…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

VIDEO: Televizní spot pro Astrid natáčeli starou analogovou kamerou

Agentura Brain One natočila kampaň pro novou řadu produktů značky Astrid na analogovou kameru. Hlavní hrdinky spotu je pak vyobrazena ve snovém…
25. 2. 202125. 2. 2021
Newsletter

Problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenž teď to vypadá,…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

Hollandia představí novou komunikaci zmrzlin: „Jogurt tak dobrej, až …

Jogurtová značka Hollandia se chce více zaměřit na image svých zmrzlin. Ty sice vyrábí už několik let, ale až nyní budou mít ucelený, modernější…
25. 2. 202125. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více