Zisk Carrefouru loni vzrostl téměř o pětinu

5. 3. 2004 09:03

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Francouzská maloobchodní společnost Carrefour, která je aktivní také v České republice, hospodařila v loňském roce s čistým ziskem 1,63 miliardy eur, což představuje meziroční nárůst o 18,6 procenta. Za oživením stály hlavně nižší finanční poplatky, protože firmě se podařilo snížit dluh. Opačným směrem působil slabší výkon některých hypermarketů. S dalším růstem zisku počítá Carrefour i v letošním roce.
Zisk před započtením mimořádných položek a po započtení odpisů nehmotného jmění stoupl na 1,62 miliardy z předloňských 1,389 miliardy eur. Provozní zisk druhé největší maloobchodní společnosti na světě po americké Wal-Mart Stores se zvýšil na 3,251 miliardy z 3,024 miliardy eur. Analytici v průměru očekávali zisk před odečtením mimořádných položek 1,58 miliardy a provozní zisk 3,2 miliardy eur. Firmě se loni podařilo snížit čistý dluh o 1,6 miliardy eur.
Společnost již na počátku ledna uvedla, že její tržby klesly o 2,9 procenta na 78,99 miliardy eur. Důvodem byl vývoj směnných kurzů a slabší tržby v hypermarketech, hlavně ve Francii. Bez zahrnutí vlivu směnných kurzů obrat stoupl o šest procent.
Francie, která je hlavním trhem Carrefouru a na celkovém obratu se podílí polovinou, se nedávno jen těsně vymanila z recese. Míra nezaměstnanosti v zemi zůstává vysoká, což se promítá do výdajů spotřebitelů. Tržby z hypermarketů pak tvoří polovinu celkového obratu řetězce ve Francii a 27 procent obratu celé skupiny.
V letošním roce očekává Carrefour zvýšení tržeb při konstantních směnných kurzech o šest procent. U zisku na akcii před započtením mimořádných položek počítá s dvouciferným procentním růstem. Firma chce letos otevřít 900 nových obchodů, z toho 50 hypermarketů a 115 supermarketů, napsala agentura Reuters.
Carrefour v současné době působí ve 30 zemích, nejvíce je zastoupen v Evropě, především doma ve Francii, působí ale také v Belgii, Španělsku, Řecku, Latinské Americe a Asii. Od roku 1997 je aktivní také v České republice. Carrefour je v Česku devátým největším obchodním řetězcem. Jeho tržby podle odhadů analytické firmy Incoma Research vzrostly loni na deset miliard korun z předloňských 9,5 miliardy korun.

HN, čtk, 5. 3. 2004

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.