Želary lákaly sponzory, vyhrála Nuda

8. 3. 2004 09:03

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

V triumf snímku Vladimíra Morávka Nuda v Brně se změnilo sobotní vyhlašování Českých lvů za filmy, uvedené do distribuce v roce 2003. Z celkem sedmi nominací si černobílá komedie odnesla pět sošek Lvů, včetně nejdůležitějších kategorií Nejlepší režie a Nejlepší film. Její největší konkurent, film Ondřeje Trojana Želary, se musel spokojit se ziskem pouhých dvou trofejí.
Česká filmová a televizní akademie jako by tak následovala rozhodnutí amerických kolegů, kteří Želary minulý týden při vyhlašování Oscara v kategorii neanglicky mluvených filmů rovněž opominuli. A přitom Trojanova parta zaklekla do těch nejvýhodnějších startovacích bloků – celkem byla nominována v 11 kategoriích, nejvíc ze všech loňských českých filmů. Svého představitele či člena štábu neměla jen mezi herci ve vedlejší roli.
Nakonec se musela spokojit pouze s vítězstvím za nejlepší zvuk (Jiří Klenka) a hlavní ženský herecký výkon (Aňa Geislerová). V řadě dalších kategorií musely Želary sklonit hlavu před Nudou v Brně. Kromě zmíněných dvou hlavních trofejí Morávkův snímek získal ceny také za nejlepší scénář (Jan Budař, Vladimír Morávek), nejlepší střih (Jiří Brožek) a hlavní mužský herecký výkon (Jan Budař).
Z vítězného tažení Nudy v Brně se raduje jeho distributor, společnost Bontonfilm. „Úspěch Nudy se budeme snažit využít při prodeji snímku na videokazetách a DVD. Očekáváme, že se najde řada lidí, kteří se nechají inspirovat vítězstvím a film si koupí. Kromě toho se Nuda stále promítá v kinech a je součástí filmové přehlídky Českých lvů v multiplexech Palace Cinemas. Bude-li mít ohlas, je na místě uvažovat o nasazení většího počtu kopií,“ uvedl Aleš Danielis z Bontonfilmu. O úspěchu mohou hovořit i filmy Jedna ruka netleská a Mazaný Filip, které získaly po dvou cenách ze tří nominací. Naopak naprázdno vyšly Nevěrné hry, Kruté radosti a Čert ví proč.
Přestože tedy Želary na letošní Lvy nebudou možná vzpomínat v dobrém, jejich účast se odrazila ve zvýšeném zájmu tuzemských firem o český film. „V současné době máme přebytek sponzorů, museli jsme odřeknout dvě společnosti, které se chtěly stát partnerem ceremoniálu. Firmy láká marketinková spolupráce s českým filmem a oscarová nominace atraktivitu tohoto spojení zvyšuje,“ řekl majitel pořadatelské společnosti Vachler Art Company Petr Vachler. Rozpočet akce podle jeho slov vyjde na několik miliónů korun, jen závěrečný raut stojí okolo miliónu.
Naopak se Vachlerovi dosud nedaří získávání sponzorů pro filmový pořad Kinobox, o jehož zrušení uvažuje Česká televize. „Konec loňského roku, kdy televize ohlásila redukci, je pro získávání partnerů vražedný. Většina firem již má uzavřený svůj reklamní rozpočet,“ vysvětlil Vachler.
Díky podpoře Unie filmových distributorů se tak Kinobox vysílá ve zkrácené, 15minutové verzi bez obvyklých reportáží. „Osud pořadu bude záležet na poslancích, kteří rozhodují o televizních poplatcích,“ dodal Vachler.

Hospodářské noviny, 8. 3. 2004, autor: Aleš Borovan

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.