Ze 350 tisíc prodaných fotoaparátů bude letos už většina digitálních

23. 3. 2004 09:03

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Letošní rok bude pro digitální aparáty přelomový. Podnikatelé čekají, že se jich prodá už více než klasických přístrojů.
Podle odhadů agentury GfK se letos v České republice prodá asi 350 tisíc fotoaparátů. Z nich má být už 60 procent digitálních. „Napomohl tomu pokles jejich cen pod deset tisíc korun a zlepšení jejich kvality,“ míní předseda představenstva Komory fotografických živností Ladislav Koštíř.
Jejich prodej rychle rostl již loni. GfK uvedla, že v prvním pololetí 2003 se jich meziročně prodalo třikrát více. „Prodej digitálních a analogových fotoaparátů se přitom vyrovnal už v druhém loňském pololetí,“ odhadl manažer GfK Robert Stránský. Dodal, že průměrné ceny se u většiny kategorií dle rozlišení snížily o 40 až 50 procent. Trh digitálních fotoaparátů je už v hodnotě více než dvakrát větší než trh klasických přístrojů.
Podíl digitálních fotografií má letos prudce vzrůst až na čtvrtinu. To však ani zdaleka nenahradí pokles v zakázkách na zpracování klasické fotografie.
„Zatímco z filmu obvykle vyvoláme všechny snímky, a to i ty nepovedené, v případě digitální fotografie si lidé vyberou z celé sady snímků v paměti fotoaparátů jen průměrně tak pět snímků,“ řekl člen předsednictva komory Milan Škoda. Lidé totiž mají možnost si před objednávkou prohlédnout snímky přímo na fotoaparátu nebo doma na počítači.
To také snižuje návratnost investic do digitálních minilabů. „Zákazník prostojí u stanice, kde si vybírá snímky, třeba půlhodiny a utratí pak třeba jen padesát korun,“ poznamenal Škoda. Návratnost mnohamiliónových investic tak odhaduje na čtyři až pět let.

Hospodářské noviny, 23. 3. 2004, autor: (jč)

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.