Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Zájem o zahradní techniku prudce roste

Redakce MAM29. 3. 2004

Zahradní technika, bazény, ale i ovocné stromky a květiny jdou letos na odbyt jako nikdy předtím. Tržby prodejců rostou meziročně o desítky procent.
Lidé si více zvelebují své okolí, což souvisí se změnou životního stylu. “Zahrada se stále častěji stává vedle automobilu či domu formou prezentace. To vyžaduje profesionální přístup, a proto lidé častěji volí služby specializovaných firem,” tvrdí sociolog Jan Spousta. Podle něj rovněž dobře působí reklamní kampaně.
Největší specializovaný obchodník se zahradní technikou a s bazény, a. s. Mountfield Mnichovice, prodal loni od ledna do března zboží za 480 miliónů korun, letos je to již za 800 miliónů. “Konečný výsledek za čtvrtletí bude ale vyšší, počítali jsme jen polovinu března,” řekl tiskový mluvčí firmy Mountfield Václav Brom.
Rakouskému obchodnímu řetězci Baumax loni vzrostly v České republice tržby o 13,2 procenta na šest miliard korun. Právě techniky pro dům a zahradu se prodalo podle vedoucí marketinku Jany Čižmárové o téměř třicet procent víc. “Letos je vývoj podobný,” dodala bez dalších podrobností Čižmárová.
Podobně hovoří i zástupci firmy Starkl – zahradník, která svými ročními přírůstky prodeje předstihla i sesterská zahradní centra v Nizozemsku, či společnosti Honda, která v České republice vyrábí mimo jiné sekačky a zahradní traktory. “Je to logické, zatímco my teprve začínáme, v zahraničí mají velký náskok,” vysvětluje prokuristka firmy Starkl Marion Probstová.
Oproti loňsku je také větší zájem o dražší zboží. “Přicházejí náročnější zákazníci, kteří se již poučili z nákupů levnějšího zboží v různých akcích,” uvedl marketinkový ředitel společnosti Honda Jan Kimla.

Hospodářské noviny, 29. 3. 2004, Autor: Stanislav Šetina

×

Hledá se prominent pro reality show

Starší článek

Český rozhlas 1 – Radiožurnál začal vysílat seriál o státech EU

Novější článek

Podobné zprávy

Sport
Foto: Beneš&Michl

FC Viktorie Plzeň prodloužila spolupráci s agenturou Beneš & Michl

Grafická a webová agenturu Beneš & Michl navazuje na osmiletou spolupráci s fotbalovým klubem FC Viktoria Plzeň, jemuž už od roku…
3. 3. 20213. 3. 2021
Média

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více