Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Wheeler: České PR agentury mají po vstupu země do EU šanci k růstu

Redakce MAM4. 3. 2004

Současný trend regionálního zaměření služeb public relations dává českým agenturám velký potenciál k růstu, zejména v souvislosti se vstupem Česka do Evropské unie. Řekl to výkonný šéf britské pobočky firmy GCI Adrian Wheeler na mezinárodní konferenci “Jak se dělá PR ve světě”. Jednodenní akci organizuje Asociace PR agentur (APRA), PR Klub a agentura Protocol Service.
Wheeler odhadl, že asi polovinu zakázek přidělují firmy agenturám na regionální úrovni. PR agentury si tento trend dobře uvědomují, a proto operují buď v rámci mezinárodních sítí, jež zastřešuje jeden vlastník, či spolupracují v dobrovolných seskupeních, nebo ještě volnějších mnohočetných sdruženích.
Nadnárodní klienti pak při vstupu do nových teritorií zpravidla vyhledávají agenturu spřízněnou s tou, se kterou již mají dobrou zkušenost z jiné země. Mohou se tak spolehnout na osvědčený standard služeb, ale i na znalost specifik lokálního prostředí.
Nový trend si uvědomují i české agentury. “Velká část nadnárodních sítí již v České republice operuje,” řekla výkonná ředitelka APRA Luďka Raimondová. Jiné agentury v tuzemsku podnikají jakožto přidružené k mezinárodním sítím. Většina větších tuzemských agentur volněji či těsněji nějakým způsobem s mezinárodními sítěmi spolupracuje. Spojení s nadnárodními firmami jim podle ředitelky otevírá přístup ke globálním informacím.
Výkonný ředitel londýnské The EuroPR Group Richard Price na konferenci upozornil, že rozšíření Evropské unie ale zároveň znamená více zemí, které soutěží o obchod. Samotné odvětví tak potřebuje dobré PR. Klienti potřebují být neustále ujišťováni, že jejich agentura je skutečně ta nejlepší. Hlavními kritérii, podle kterých si klienti nové agentury vybírají, jsou podle Priceho zpravidla úspěchy v regionu, zkušenosti v daném oboru, seznam klientů a reference, klíčové osoby v agentuře, jazykové dovednosti či ceny, které agentura za svou činnost dostala.
Ujišťovat své klienty o kvalitě služeb se učí i tuzemské agentury. V rámci sladění s mezinárodními pravidly prošli nedávno mnozí členové APRA certifikací. Ta jim umožňuje v obchodním styku používat logo Consultancy Management Standard. Pro klienty by to měl být signál, že agentura dodržuje určité řídicí a pracovní postupy.
Ceny za činnost dosud mohly tuzemské PR agentury získávat v rámci mezinárodních soutěží. Letos poprvé PR Klub vypsal v oboru soutěž o osobnost roku, nejlepšího PR profesionála a PR projekt.

×

Soud s Dutrouxem má první “oběti” – mezi novináři

Starší článek

SVIT: Internet loni s 425 miliony

Novější článek

Podobné zprávy

Sport
Foto: Beneš&Michl

FC Viktorie Plzeň prodloužila spolupráci s agenturou Beneš & Michl

Grafická a webová agenturu Beneš & Michl navazuje na osmiletou spolupráci s fotbalovým klubem FC Viktoria Plzeň, jemuž už od roku…
3. 3. 20213. 3. 2021
Média

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více