Padesátikilovým modelkám zřejmě odzvonilo. Alespoň ve Velké Británii. Tamní kosmetická společnost Dove totiž do své nejnovější reklamní kampaně obsadila „skutečné ženy“.
Modelky, které se v kampani představí, mají podle BBC zvednout sebevědomí všem ženám, které unavuje věčný hon za ideální velikostí 36. K té totiž i tyto krásky mají hodně daleko.
Jak napsala ČTK, společnost Dove tak reaguje na výzkumy veřejného mínění, podle kterých hubené a k dokonalosti počítačově „doupravené“ modelky na snímcích v časopisech vyvolávají u dvou třetin britských žen pocity deprese, nízké sebedůvěry a frustrace z vlastního těla. To chce nyní společnost změnit.
Pro novou jarní kampaň si proto vybrala ženy a dívky známé z módních přehlídek pro plnoštíhlé, jež jsou v Británii nesmírně populární. Velkolepé show, během níž manekýnky „krev a mléko“ předvádějí modely nadměrných velikostí, se pravidelně účastní herecké i pěvecké hvězdy, jako jsou Mick Jagger či Kate Winsletová, známá například z filmu Titanic.
Ta proslula mimo jiné i tím, že je horlivou odpůrkyní všech drastických diet. „Chci být taková, jaká jsem. Pokud se to v Hollywoodu nelíbí, ať nechají být,“ vzkázala filmařům Winsletová.
Hospodářské noviny, 30. 3. 2004, autor: (iz)