TITULEK13: Volvo ujíždí na Xboxu a hip hopu
Automobilka Volvo, jejímiž hlavními reklamními argumenty byly tradičně pohodlí a bezpečí, spojené s konzervativní image, se rozhodla provést při propagaci nového sedanu S40 radikální obrat. Aby oslovila bohaté Američany mezi 20 a 30 lety, rozhodla se spojit síly s Microsoftem, výrobcem herní konzole Xbox, a umělci ze stáje hudebního vydavatelství Virgin.
V nových reklamách tak zazní např. skladby hiphopové kapely Dilated Peoples, Volvo se objeví ve hrách vytvářených pro Xbox a část populární hry Rallysport Challenge 2 s Volvem v hlavní roli bude použita jako televizní spot. „Cílovou skupinu, kterou chceme oslovit, zajímají hudební videoklipy a počítačové hry,“ vysvětluje pozadí nové strategie Jim Borsch, regionální reklamní manažer Volva.
Přestože Volvo prodalo v loňském roce na americkém trhu rekordní počet 135 023 vozů, dělá jeho vedení vrásky na čele věk většiny jejich majitelů. Když se v roce 1999 začal model S40 v USA prodávat, byl průměrný věk jeho kupce 38 let. Dnes je však typickému zákazníkovi značky přes 40. Kampaň, jež má přilákat mladší ročníky, vytvoří agentura Euro RSCG MVBMS z New Yorku. Volvo na ni má vyčleněno 28 milionů dolarů.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).