Vlastník UPC bilancoval loňský rok

25. 3. 2004 00:03

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

UnitedGlobalCom (UGC), který je střechovým vlastníkem české UPC, minulý týden zveřejnil výroční zprávu za rok 2003. Zároveň se objevily spekulace, podle nichž nový majitel UGC John Malone a jeho firma Liberty Media chtějí převést svoje zahraniční operace na nově založenou akciovou společnost Liberty Media International (LMI). Americká UGC se stala součástí rozsáhlého portfolia Liberty Media, když John Malone převzal její kabelové operace v Evropě, Latinské Americe a Asii včetně nemalých dluhů. Do nové firmy LMI by měla přejít UGC Europe, což je bezprostřední majitel UPC Česká republika, a. s. Ke změně by mohlo dojít nejdřív letos v létě.

Přestože je evropská filiálka UGC zatížena dluhy, které vznikly v investiční euforii spojené s dot.com před rokem 2000, UGC i nadále pokračuje v expanzi na východě Evropy, o čemž svědčí fakta z výroční zprávy.

Procentní růst počtu „jednotek generujících příjem“ RGU (Revenue Generating Unit) byl vloni na východě Evropy dvakrát větší než v západoevropských zemích. Největší dynamika růstu byla u předplatitelů digitálního satelitu a širokopásmového internetu.

Zatímco koncem roku 2002 česká UPC registrovala 52 000 abonentů služby UPC Direct, o rok později jich bylo 76 700. Kabelový internet UPC si v roce 2003 předplácelo 25 400 uživatelů, rok předtím jich bylo jen 15 300.

Otázkou je, do jaké míry zabrzdí růst obratu UPC v České republice danění jejích služeb, neboť internet od ledna a kabelová televize od května se dostaly ze snížené pětiprocentní do základní sazby DPH.


Ekonom, 25. 3. 2004, autor: (MIŠ)


E04_1313-t ()

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.