Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Veletrhy v Brně vynášejí miliardy

Redakce MAM17. 3. 2004

Přes devět tisíc pracovních míst, o téměř jednu miliardu vyšší daňové příjmy a o čtyři miliardy vyšší hrubý domácí produkt za jeden rok. Takový vliv má – podle studie mezinárodní poradenské společnosti Roland Berger – činnost největší domácí výstavní firmy, Veletrhy Brno, na českou ekonomiku.
Kromě samotných veletrhů mají největší profit z pořádaných výstav, na které loni do Brna přijelo přes jeden milión návštěvníků, především majitelé firem nabízejících služby. Právě za ně totiž návštěvníci veletrhů (mimo samotných výdajů za účast) utratí nejvíce. “Pořádání výstav v Brně podporuje vznik nových firem nabízejících servis, stavební práce, reklamní služby, ostrahu nebo zpracování odpadu,” uvádí se ve studii.
Kromě již zmíněných přínosů se brněnské veletrhy také podílejí na zvyšování výroby, a to o více než 10 miliard korun za rok.
Veletrhy Brno, které měly loni obrat asi 1,5 miliardy, jsou první tuzemskou výstavní firmou, která má takovou studii. Kromě poradenské společnosti Roland Berger se na ní podílely Institut statistiky a ekonomie Univerzity J. W. Goetha ve Frankfurtu nad Mohanem a Ekonomicko-správní fakulta Masarykovy univerzity v Brně.
Například Olomouc s historicky známými veletrhy květin nemá žádné informace, jaký vliv mají akce na tamním Výstavišti Flora na ekonomiku města. Jen květinové výstavy navštíví asi 130 tisíc lidí. Městská společnost měla loni obrat 21,6 miliónu korun a ročně ubytuje v olomouckých hotelích stovky vystavovatelů, zatímco hosté berou návštěvu výstav spíš jako jednodenní výlet.
“Autobusy lidí, které na květinové výstavy přijedou, zase večer odjíždějí. Pokud se ale takto zvýší počet lidí ve městě, poznají to spíš obchodníci a restauratéři,” míní šéf odboru vnějších vztahů a informací magistrátu Josef Línek.
Hotely ale určitý zisk z výstav potvrzují. “Poznáme, že je na výstavišti akce. Odhaduji, že v těchto termínech akce výstaviště náš hotel v průměru obsadí z padesáti procent,” uvedla ředitelka hotelu Flora v Olomouci Eva Hrušková. Město ani Výstaviště Flora, které je městskou akciovou společností, neuvažují o projektu, který by vyčíslil městu přínos výstav. “Soustředíme se spíše na kongresovou turistiku, podíl výstaviště na turistickém ruchu se například s brněnskými veletrhy nedá srovnat,” dodal Línek.
Veletrhy Brno jsou největší středoevropskou výstavní firmou s více než třicetiprocentním podílem na trhu, před výstavišti v Poznani a Budapešti. Na tuzemském auditovaném výstavním trhu mají Veletrhy Brno podíl přesahující padesát osm procent.

Hospodářské noviny, 17. 3. 2004, autor: Tomáš Fránek, Martina Macková

×

Na Slovensku stoupl prodej DVD nosičů, největší zájem byl o Pána prstenů

Starší článek

Diskontní značka Ave jde na venkov

Novější článek

Podobné zprávy

Newsletter

Problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenž teď to vypadá,…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing
Foto: Hollandia

Hollandia představí novou komunikaci zmrzlin: „Jogurt tak dobrej, až …

Jogurtová značka Hollandia se chce více zaměřit na image svých zmrzlin. Ty sice vyrábí už několik let, ale až nyní budou mít ucelený, modernější…
25. 2. 202125. 2. 2021
Newsletter

Anketa mezi HR řediteli: Co děláte pro mentální zdraví svých lidí?

Pandemie problém s duševním zdravím zaměstnanců nevytvořila, jen jej zdůraznila. O pohodu lidí na pracovišti by se měly firmy starat dlouhodobě,…
25. 2. 202125. 2. 2021
Zprávy

ViacomCBS spouští streamingovou platformu Paramount+

ViacomCBS oznámil spuštění nové streamingové platformy Paramount+. Služba hned od prvního dne nabídne katalog čítající přes 5000 hodin obsahu…
25. 2. 202125. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více