Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Ve značkách poráží finančník Buffett nejbohatšího Gatese

Redakce MAM26. 3. 2004

Nejcennější značka světa? Odpověď je jednoznačná: Coca-Cola. Jméno nápojového giganta oceňuje společnost Interbrand na 70,45 miliardy dolarů. Druhý Microsoft zaostává o pět miliard. Nejbohatší člověk na světě a majitel Microsoftu, Bill Gates, tak v tomto ohledu zaostal za “číslem dvě”, Warrenem Buffettem, akcionářem Coca-Coly.
Hodnocení prováděné firmou Interbrand je celosvětově nejucelenější a nejvíce respektované. Zveřejňuje ho kupříkladu časopis Business Week. Metodika se opírá o základní tezi: hodnocení značky musí odrážet její schopnost vydělávat i v budoucnosti svému majiteli.
V první desítce světových značek jsou tak vedle firemních IBM, GE a Disney i značky konkrétních výrobků. Například deváté jsou cigarety Marlboro se “značkovou” hodnotou 22,18 miliardy dolarů.
Francouzskému žebříčku vládnou jednoznačně módní značky. První Louis Vuitton ze skupiny LVMH je ohodnocena na 7,98 miliardy eur. Další dvě značky z názvu skupiny, neboli Moe¨ t & Chandon a Hennessy “přidávají” dalších více než pět miliard. Kromě dvojice kosmetických společností, druhé L’Oréal a čtvrté Channel, je v první pětce banka BNP Paribas a firma Danone. Poté následují další společnosti, které podnikají i v Česku: maloobchodní řetězec Carrefour s hodnotou 4,44 miliardy euro, banka Société Générale oceněná na 3,99 miliardy.
Nejcennější španělskou značkou je módní Zara. Co se týká ohodnocení společností, vede Telefónica s 12,6 miliardy euro, druhý Santander je ceněn na 5,2 miliardy.
V Austrálii vládne tamní telekomunikační jednička Telstra, jejíž téměř desetimiliardová hodnota se vzdaluje všem ostatním konkurentům jako jsou společnosti Commonwealth Bank a Westpac, jejichž ceny překročily tři miliardy amerických dolarů.
Podobná situace je i v Chile, kde hodnota Banco de Chile přesahuje 172 miliónů dolarů, zatímco druhá Banco BCI je ohodnocena na 80,5 miliónů. Pro srovnání, nejcennější značka na brazilském trhu, Banco Itaú, má hodnotu blížící se jedné miliardě dolarů.
V souboji dvou nápojových gigantů Pepsi za Coca-Colou zaostává. S 11,78 miliardy dolary je až na dvacátém třetím místě.

Hospodářské noviny, 26. 3. 2004, autor: Michal Uryč-Gazda

×

Obchodní dům Harrods hledá cesty, jak znovu získat zákazníky

Starší článek

Česká média organizují petici za spisovný projev poslanců

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Fakulta strojní VŠB-TUO

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20214. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Newsletter

Za lepší reprezentaci! Sportovkyně zakládají médium, O’Neal agenturu

Zlaté olympioničky Sue Bird, Chloe Kim, Simone Manuel a Alex Morgan spustily platformu Togethxr zaměřenou na sportovkyně. Basketbalová legenda…
4. 3. 20213. 3. 2021
Newsletter

Online market Tomato.cz vsadí na ceny i nabídku netradičních potravin

Do rychle rostoucího segmentu online prodeje a rozvozu potravin a drogerie vstupuje nový hráč, který chce vyzvat dosavadní hegemony Rohlik.cz…
4. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více