Unilever radikálně změní svou tvář

8. 3. 2004 10:03

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Když něco, tak Allegro, říká tržiště v mezinárodní kampani od DDB Warszawa

Nový mezinárodní komunikační koncept spouští online tržiště Allegro, reaguje na rostoucí poptávku po větší personalizaci.

Reklama
SDG

Společnost Unilever bude mít nové logo, které bude rovněž základem nové corporate identity a objeví se na obalech 540 značek firmy. Logo znázorňuje květiny, zvířata a hvězdy. Jde tudíž o radikální odklon od stávajícího modrého firemního „U“, které společnost využívala od 70. let. Logo z dílny agentury WolfOlins (u nás známé např. rebrandingem výzkumné sítě Taylor Nelson Sofres) je podle vyjádření předsedy společnosti Nialla FitzGeralda v souladu s misí Unileveru „to add vitality to life“ (vnést vitalitu do života). „Musíme propojit každodenní potřebu hygieny, výživy a osobní péče se značkami, které lidem pomáhají cítit se dobře, vypadat skvěle a dostat více ze života,“ řekl FitzGerald. Tiskový mluvčí Unileveru potvrdil, že společnost připravuje změnu identity, ale nevyjádřil se k dalšímu rozšíření v užívání nového loga. Uvedl, že nejprve s ním budou seznámeni zaměstnanci, až později v průběhu roku bude globálně uvedeno.
Společnost zároveň přislíbila, že zvýší náklady na reklamu a promotion na rekordních 15 % z obratu (nyní je to 14,2 %), a to do roku 2005, tak aby pomohla růstu svého redukovaného portfolia globálních značek. Unilever je číslem dvě za Procter & Gamble z pohledu globálních reklamních výdajů. Zpráva o změně identity je pro společnost povzbuzením po zveřejnění výsledků celoročních prodejů, které pro mnohé znamenaly zklamání. K náladě nepřidalo ani předčasné propuštění FitzGeralda, který po 37 letech z Unileveru odchází.

Marketing & Media, autor: Radana Čechová

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Bude i český sport bez odpadu?

Bude i český sport bez odpadu?

Ty největší sportovní kluby už podléhají povinnému nefinančnímu reportingu, za pár let se to bude týkat i těch menších. Český sport témata ESG zatím spíš míjel. To se ale začíná měnit.