Společnost Unilever bude mít nové logo, které bude rovněž základem nové corporate identity a objeví se na obalech 540 značek firmy. Logo znázorňuje květiny, zvířata a hvězdy. Jde tudíž o radikální odklon od stávajícího modrého firemního „U“, které společnost využívala od 70. let. Logo z dílny agentury WolfOlins (u nás známé např. rebrandingem výzkumné sítě Taylor Nelson Sofres) je podle vyjádření předsedy společnosti Nialla FitzGeralda v souladu s misí Unileveru „to add vitality to life“ (vnést vitalitu do života). „Musíme propojit každodenní potřebu hygieny, výživy a osobní péče se značkami, které lidem pomáhají cítit se dobře, vypadat skvěle a dostat více ze života,“ řekl FitzGerald. Tiskový mluvčí Unileveru potvrdil, že společnost připravuje změnu identity, ale nevyjádřil se k dalšímu rozšíření v užívání nového loga. Uvedl, že nejprve s ním budou seznámeni zaměstnanci, až později v průběhu roku bude globálně uvedeno.
Společnost zároveň přislíbila, že zvýší náklady na reklamu a promotion na rekordních 15 % z obratu (nyní je to 14,2 %), a to do roku 2005, tak aby pomohla růstu svého redukovaného portfolia globálních značek. Unilever je číslem dvě za Procter & Gamble z pohledu globálních reklamních výdajů. Zpráva o změně identity je pro společnost povzbuzením po zveřejnění výsledků celoročních prodejů, které pro mnohé znamenaly zklamání. K náladě nepřidalo ani předčasné propuštění FitzGeralda, který po 37 letech z Unileveru odchází.
Marketing & Media, autor: Radana Čechová