Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

SVIT: Internet loni s 425 miliony

Redakce MAM4. 3. 2004

Sekce vydavatelů internetových titulů (SVIT) na základě průzkumu trhu internetové reklamy odhaduje, že celkový hrubý obrat internetové inzerce v roce 2003 dosáhl 425 milionů korun. Oproti 320 milionům korun v roce 2002 jde o 24,7% růst. Na základě odhadu provozovatelů serverů navíc předpokládá, že celkový objem internetové inzerce bez barterů letos dosáhne 500 milionů korun, což znamená nárůst o přibližně 20 procent.
Průzkum vývoje internetové inzerce mezi svými členy a dalšími obchodně významnými servery provedl SVIT s Kanceláří ověřování nákladu ABC ČR již potřetí. Vedle navyšování rozpočtů ze strany stávajících inzerentů očekává SVIT, že se na internetu bude letos objevovat stále více inzerentů z nových oblastí, především z oboru rychloobrátkového zboží.
Nově začal SVIT zahrnovat do své metodiky dříve nesledované prvky jako především přednostní výpisy a klíčová slova ve vyhledávačích. Po započtení těchto reklamních produktů činil podle průzkumu SVIT celkový objem internetové reklamy bez barterů v roce 2003 plných 660 milionů korun. Naopak dále neuvažuje příjmy z personálních, realitních či katalogových serverů.
Nejvýznamnějším zdrojem příjmů zůstali i loni přímí klienti a reklamní agentury, ovšem mediální agentury již dosáhly téměř stejného podílu (lehce přes 40 %). Podíl přímých klientů, reklamních agentur i mediálních zastupitelů meziročně opět mírně poklesl. Tuto statistiku ovšem poněkud zkresluje fakt, že je založena především na údajích velkých internetových vydavatelů, zatímco mediální zastupitelé jsou obvykle nejvýznamnějším dodavatelem inzerce malých a středních serverů.
Objem internetové inzerce pro rok 2003 i odhad pro rok 2004 byly zpracovány na základě informací o serverech pokrývajících přibližně 80 % internetového reklamního trhu. Celkový hrubý inzertní obrat je souhrnem hrubých inzertních obratů s přímými klienty, reklamními agenturami, mediálními agenturami, mediálními zastupitelstvími a dalších inzertních obratů, bez započtení obratu bannerových barterů.
Mediazastupitelství ARBOmedia před 14 dny odhadlo loňský objem výdajů do internetové reklamy ve výši 235 milionů korun a pro letošek předpokládá 29,8procentní zvýšení na 305 milionů korun.

-sch-

×

Wheeler: České PR agentury mají po vstupu země do EU šanci k růstu

Starší článek

Jedničkou na trhu může být i malá firma

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: ADC Czech Republic

ADC Awards posouvají termíny, Louskáčky budou rozdány v listopadu

Ocenění kreativy v české reklamě Art Directors Club Czech Creative Awards se pro přihlášky otevře v srpnu. Slavnostní vyhlášení výsledků pak proběhne…
3. 3. 20213. 3. 2021
Lidé

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Jednatel společnosti Digital Broadcasting zemřel v úterý večer. V médiích začal podnikat na konci devadesátých let, kdy založil rádio Čas.
3. 3. 20213. 3. 2021
Sport

FC Viktorie Plzeň dál spolupracuje s agenturou Beneš & Michl

Grafická a webová agenturu Beneš & Michl navazuje na osmiletou spolupráci s fotbalovým klubem FC Viktoria Plzeň, jemuž už od roku…
3. 3. 20213. 3. 2021
Média

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let
Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více