Svět piva má nového krále

4. 3. 2004 00:03

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Anheuser-Bush přijde o svůj primát


Americký Anheuser-Bush přijde o postavení největšího světového výrobce piva. Předstihne ho fúzující skupina Interbrew a brazilský AmBev. Obě dohromady vystavily v roce 2002 podle agentury Reuters přes 130 miliónů hektolitrů piva, zatímco Anheuser-Bush necelých 130 miliónů hektolitrů. Loňský výstav koncernu Interbrew ještě díky akvizicím v Německu vzrostl o 45 miliónů hektolitrů. Po spojení Brazilců s Belgičany získají oba zhruba čtrnáctiprocentní podíl na světovém trhu.
Nadále si ale Anheuser-Bush zachová první místo v tržbách. Ročně prodá za 14 miliard dolarů, Interbrew a AmBev i po spojení nepřekročí částku 9,5 miliardy dolarů,“ napsal německý internetový portál Netzeitung.
Do skupiny Interbrew patří i pražský Staropramen. Toho se ohlášená fúze přímo nijak nedotkne, sdělila mluvčí pražského pivovaru Simona Krautová. „Spekulovat o možném proniknutí do Latinské Ameriky je předčasné,“ dodala. V každém případě patří tento trh k nejrychleji rostoucím na světě.
Samotná fúze se má realizovat ve druhé polovině roku výměnou akcií, sdělil včera mluvčí Interbrew v Bruselu.
Interbrew bude investovat 9,2 miliardy eur, za které získá 57 procent akcií AmBev. Celek bude mít tržní hodnotu 16,5 miliardy dolarů.
Investoři však jsou k transakci skeptičtí. „Mají strach, že to celé je příliš nákladné. Interbrew v poslední době mohutně nakupoval, zejména v Německu, a nemá moc úspor,“ řekl agentuře Reuters analytik Christopher Piron z Bank Degroof.
Interbrew kromě akvizice britských pivovarů Bass silně expandoval také v Německu. Právě odtud si přinesl jednu ze svých nynějších globálních značek Beck’s.
Mezi globální značky zařadil také klíčový produkt Staropramenu, ležák. Ale zatím nepatří mezi nejvíce preferované. Tímto postavením se v rámci skupiny mohou pochlubit značky Stella Artois, už zmíněný Beck’s a nyní také brazilské pivo Brahma.


Hospodářské noviny, 4. 3. 2004, autor: Petr Němec

Rozdělení světového trhu s pivem

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.