Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Svět piva má nového krále

Redakce MAM4. 3. 2004

Anheuser-Bush přijde o svůj primát


Americký Anheuser-Bush přijde o postavení největšího světového výrobce piva. Předstihne ho fúzující skupina Interbrew a brazilský AmBev. Obě dohromady vystavily v roce 2002 podle agentury Reuters přes 130 miliónů hektolitrů piva, zatímco Anheuser-Bush necelých 130 miliónů hektolitrů. Loňský výstav koncernu Interbrew ještě díky akvizicím v Německu vzrostl o 45 miliónů hektolitrů. Po spojení Brazilců s Belgičany získají oba zhruba čtrnáctiprocentní podíl na světovém trhu.
Nadále si ale Anheuser-Bush zachová první místo v tržbách. Ročně prodá za 14 miliard dolarů, Interbrew a AmBev i po spojení nepřekročí částku 9,5 miliardy dolarů,” napsal německý internetový portál Netzeitung.
Do skupiny Interbrew patří i pražský Staropramen. Toho se ohlášená fúze přímo nijak nedotkne, sdělila mluvčí pražského pivovaru Simona Krautová. “Spekulovat o možném proniknutí do Latinské Ameriky je předčasné,” dodala. V každém případě patří tento trh k nejrychleji rostoucím na světě.
Samotná fúze se má realizovat ve druhé polovině roku výměnou akcií, sdělil včera mluvčí Interbrew v Bruselu.
Interbrew bude investovat 9,2 miliardy eur, za které získá 57 procent akcií AmBev. Celek bude mít tržní hodnotu 16,5 miliardy dolarů.
Investoři však jsou k transakci skeptičtí. “Mají strach, že to celé je příliš nákladné. Interbrew v poslední době mohutně nakupoval, zejména v Německu, a nemá moc úspor,” řekl agentuře Reuters analytik Christopher Piron z Bank Degroof.
Interbrew kromě akvizice britských pivovarů Bass silně expandoval také v Německu. Právě odtud si přinesl jednu ze svých nynějších globálních značek Beck’s.
Mezi globální značky zařadil také klíčový produkt Staropramenu, ležák. Ale zatím nepatří mezi nejvíce preferované. Tímto postavením se v rámci skupiny mohou pochlubit značky Stella Artois, už zmíněný Beck’s a nyní také brazilské pivo Brahma.


Hospodářské noviny, 4. 3. 2004, autor: Petr Němec

Rozdělení světového trhu s pivem

×

Nový automobilový server Sauto

Starší článek

Oscary přinesly televizi ABC značný zisk

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: ADC Czech Republic

ADC Awards posouvají termíny, Louskáčky budou rozdány v listopadu

Ocenění kreativy v české reklamě Art Directors Club Czech Creative Awards se pro přihlášky otevře v srpnu. Slavnostní vyhlášení výsledků pak proběhne…
3. 3. 20213. 3. 2021
Lidé

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Jednatel společnosti Digital Broadcasting zemřel v úterý večer. V médiích začal podnikat na konci devadesátých let, kdy založil rádio Čas.
3. 3. 20213. 3. 2021
Sport

FC Viktorie Plzeň dál spolupracuje s agenturou Beneš & Michl

Grafická a webová agenturu Beneš & Michl navazuje na osmiletou spolupráci s fotbalovým klubem FC Viktoria Plzeň, jemuž už od roku…
3. 3. 20213. 3. 2021
Média

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let
Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více