Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Švédská veřejnoprávní televize propouští

Redakce MAM1. 3. 2004

Veřejnoprávní Švédská televize (SvT) sice v loňském roce nenaplnila obavy ze ztrátového hospodaření a skončila v plusu, ale i navzdory tomu propustí na 400 zaměstnanců. Ostře diskutovanou reformu spojenou s hromadným propouštěním v těchto dnech posoudila a s konečnou platností schválila její správní rada.
Do roku 2006 musí SvT snížit své výdaje o 230 milionů švédských korun (asi 800 mil. Kč). Televizi proto opustí na 300 produkčních a administrativních pracovníků, a to zejména z pracovišť ve dvou největších švédských městech Stockholmu a Göteborgu. Zbývající přibližně stovka pracovních míst zmizí v souvislosti se zaváděním moderní digitální techniky – zastaralé specializace se tak stanou nadbytečnými. Přesný počet těch, kteří z televize odejdou, bude však podle generální ředitelky SvT Christiny Jutteströmové určen až v březnu.
Zrušení 400 míst znamená pro SvT redukci počtu zaměstnanců přibližně o 15 procent. Nynější škrty jsou největším úsporným opatřením v historii této instituce.
Švédská televize vysílá v největší skandinávské zemi od 4. září roku 1956. V současné době SvT provozuje šest kanálů – pět v rámci Švédska a jeden evropský. Je financována licenčními poplatky, které musí platit každá švédská domácnost mající televizní nebo rozhlasový přijímač. Poplatky za rozhlasovou a televizní licenci se vybírají společně, SvT z nich dostává 60 a Švédský rozhlas spolu se zvláštním programem pro vzdělávací pořady – jak rozhlasové, tak i televizní – dostávají zbývajících 40 procent.
Každá domácnost zaplatí v letošním roce za rozhlasovou a televizní licenci celkem 1814 švédských korun (asi 6400 Kč). Vzhledem k tomu, že vysílání SVT je nekomerční, nesmí veřejnoprávní televize ve Švédsku vysílat žádné reklamy.

×

Češi loni vypili 27 mil. hl nealko nápojů

Starší článek

Skončilo české vysílání rádia Hlas Ameriky

Novější článek

Podobné zprávy

Sport
Foto: Beneš&Michl

FC Viktorie Plzeň prodloužila spolupráci s agenturou Beneš & Michl

Grafická a webová agenturu Beneš & Michl navazuje na osmiletou spolupráci s fotbalovým klubem FC Viktoria Plzeň, jemuž už od roku…
3. 3. 20213. 3. 2021
Média

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více