Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Supraphon pomáhá vzkřísit slávu starších umělců

Redakce MAM30. 3. 2004

Petr Spálený, Marie Rottrová nebo Jitka Zelenková – to všechno jsou interpreti, kteří mají v české pop music ta nejlepší léta za sebou. Přesto v současné době zažívají neočekávaný návrat na scénu. Alespoň podle prodejních hitparád, ve kterých se výběry letitých skladeb těchto interpretů umísťují na předních místech. Na poptávce po starých hitech vydělává hlavně vydavatelství Supraphon, které v České republice vlastní největší archiv skladeb z dob socialismu.
Kromě starších nahrávek Spáleného, Rottrové a Zelenkové Supraphon vrhl na trh výběr valentýnských hitů Karla Gotta nebo kolekci skladatele Karla Svobody.
Čilou vydavatelskou aktivitu Supraphonu způsobilo ukončení spolupráce se společností Sony Music/Bonton, která v rámci holdingu Bonton měla na starosti vydávání starých “supraphonských” alb. Poté, co se koncern Sony stal loni stoprocentním majitelem vydavatelství Sony Music/Bonton, přešlo vydávání archivních nahrávek opět na Supraphon. “Ještě během letošního roku hodláme vydat kolem šedesáti dalších titulů, z čehož kompilace budou tvořit drtivou většinu,” potvrdil Vladan Drvota ze Supraphonu.
“Je dost dobře možné, že trh dokáže takové množství absorbovat. Tyto výběry zde dlouho chyběly, navíc lidem střední generace se mnohem lépe dávají peníze za něco, co již znají. Jsou zde dvě generace posluchačů, kteří tyto interprety mají na vinylech, ale současně vlastní CD přehrávače,” míní hudební publicista Jiří Černý.
“Zdejší posluchači mají pořád zájem o českou písničku, kromě toho se při vydávání snažíme těsně spolupracovat s daným interpretem,” souhlasí Drvota. To dokazují i prodejní čísla aktuálních výběrů. Nejlépe si podle Drvoty vedlo best of Marie Rottrové, kterého se dosud prodalo kolem 30 tisíc nosičů. Nadprůměrným prodejům nahrává i cenová politika Supraphonu – za dvoucédéčko posluchač zaplatí v internetovém obchodu Bontonlandu částku 270 korun.
Dobrá prodejní čísla se pak odrážejí i na pozici vydavatelství na trhu. Podle výsledků české pobočky Mezinárodní federace fonografického průmyslu (IFPI) za minulý týden se Supraphon umístil se 14,6 procenta trhu na čtvrtém místě, za Universal Music (18,2 procenta), EMI (19,1 procenta) a Sony Music/Bonton (29,8 procenta). V předchozím období Supraphon dosáhl dokonce o 4,7 procenta lepšího výsledku.
Zvětšování podílu Supraphonu na hudebním trhu hraje do karet majiteli Supraphonu, zábavnímu holdingu Bonton. Ten již několik měsíců hledá v rámci rozprodeje svých divizí pro vydavatelství strategického partnera.
“Samozřejmě, že se tyto výsledky promítnou do celého procesu. Zatím není možné říci, o kolik a zda se zvýší cena. Konkrétní částka bude stanovena až po konzultacích s naším poradcem,” uvedl ředitel Bontonu Zdeněk Kozák. Samotný prodej by měl být dokončen na podzim.
Kozák už dříve uvedl, že o Supraphon projevilo zájem asi deset zájemců. Konkrétní jména však zatím odmítl prozradit.
Ještě před završením jednání proběhne prodej dalších divizí Bontonu – Bontonfilmu, Bontonlandu a distribuční společnosti Panther. “V těchto případech již jednáme s konkrétním zájemcem, zatím dolaďujeme smlouvy,” dodal Kozák.
Holdingu Bonton se zatím podařilo prodat Rádio Bonton, podíl v gramofirmě Sony Music/Bonton a akciovou společnost Hybernia, která se zabývá výstavbou muzikálového divadla v pražském paláci U Hybernů. Podle oficiálního prohlášení se Bonton rozhodl k rozprodání jednotlivých divizí z důvodu zhodnocení vloženého kapitálu majoritního vlastníka, americké společnosti Bancroft.

Hospodářské noviny, 30. 3. 2004, autor: Aleš Borovan

×

Vychrtlé modelky končí. Britové chtějí opravdové ženy

Starší článek

Mobily s fotoaparátem šly loni skvěle na odbyt

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Portu

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více