STV si chce vybírat poplatky sama
Na Slovensku platí od 1. února nový zákon o veřejnoprávní Slovenské televizi, který jí umožňuje vykonávat vlastní podnikatelskou činnost, pokud předmět této činnosti “souvisí s posláním a hlavní činností STV”. Ředitel STV Richard Rybníček toho hned využil a založil šest dceřiných společností s ručením omezeným. Jednou z nich je Koncesia, s. r. o., která by měla v budoucnu převzít evidenci a výběr televizního poplatku od slovenské pošty. Dalšími dceřinými společnostmi STV jsou: 1,2 média, s. r. o., která bude prodávat vysílací čas pro reklamu a organizovat sponzoring, STV Broadcasting, s. r. o., pro distribuci signálu s perspektivou budování vlastní digitální sítě, STV Production and Technology, s. r. o., má vstupovat do koprodukčních projektů při výrobě pořadů, a dvě společnosti TV BB, s. r. o., a TV KE, s. r. o., zastřeší činnost STV v krajských studiích v Banské Bystrici a v Košicích.
Ekonom, 4. 3. 2004, Autor: (MIŠ)