Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Studie: Na existenci Veletrhů Brno závisí 9100 pracovních míst

Redakce MAM18. 3. 2004

Podnikatelská činnost firmy Veletrhy Brno v sezoně 2002/2003 umožňovala v regionu zaměstnat asi 9100 lidí. Příspěvek společnosti k hrubému domácímu produktu činil asi čtyři miliardy Kč a přibližně 800 až 900 milionů korun dosahuje podíl na daňových příjmech. Uvedla to studie makroekonomických efektů, kterou si brněnská firma nechala zpracovat u poradenské společnosti Roland Berger.
Ze studie dále vyplývá, že nejvyšší profit mají z veletrhů firmy z oblasti služeb, dopravy a hotelů a restaurací. Téměř 34 procent vystavovatelských nákladů připadalo na pronájem stánků včetně poplatků. Ve výdajích návštěvníků naopak převládá ze 43 procent doprava na veletržní akci a zpět, následovaná náklady na gastronomii a ubytování.
“Zanedbatelný není pro město ani efekt návštěvy až jednoho milionu lidí ročně,” řekl primátor Petr Duchoň. Připomněl, způsob privatizace a vstup města Brna do veletržní firmy byl pro region dobrým strategickým krokem. Za povzbudivé považuje první brněnský radní i přes ekonomickou stagnaci v Evropě velmi dobré hospodářské výsledky firmy s obratem téměř 1,5 miliardy Kč.
Město se snaží vyjít společnosti vstříc ve snaze zabezpečit bezproblémové dopravní spojení s veletržním areálem. Těsně vedle Výstaviště proto začala rekonstrukce frekventované křižovatky Bauerova – Hlinky. K rekreaci a oddychu nejen návštěvníků Brna, ale i jeho obyvatel, má od 1. června sloužit znovuotevřené koupaliště Riviéra, rovněž u výstavního areálu.
Zveřejněný dokument podle generálního ředitele Jiřího Škrly dosud žádná česká veletržní správa nezadala. Podkladem byla mimo jiné data o výdajích vystavovatelů z průzkumu Ekonomicko-správní fakulty Masarykovy univerzity. Výpočet i s použitím údajů Českého statistického úřadu provedl Institut statistiky a ekonomie Univerzity J.W.Goethe ve Frankfurtu nad Mohanem.
“Za jeden z nejdůležitějších efektů považuji akvizici nových podniků, které mají zájem o podnikání v Brně a blízkém regionu,” uvedl Škrla. Dalším pozitivem je i vznik nových firem, které mají nabízet servis, stavební práce, reklamu, ostrahu nebo zpracování odpadu. Nepodstatným efektem činnosti veletrhů není ani zlepšení infrastruktury pro obyvatele města a posílení image Brna v tuzemsku i zahraničí, uzavřel ředitel.

×

Agentura AP založí mezinárodní odnož

Starší článek

Na marketing kolem MS v hokeji dají firmy možná přes miliardu Kč

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Fakulta strojní VŠB-TUO

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20214. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Newsletter

Za lepší reprezentaci! Sportovkyně zakládají médium, O’Neal agenturu

Zlaté olympioničky Sue Bird, Chloe Kim, Simone Manuel a Alex Morgan spustily platformu Togethxr zaměřenou na sportovkyně. Basketbalová legenda…
4. 3. 20213. 3. 2021
Newsletter

Online market Tomato.cz vsadí na ceny i nabídku netradičních potravin

Do rychle rostoucího segmentu online prodeje a rozvozu potravin a drogerie vstupuje nový hráč, který chce vyzvat dosavadní hegemony Rohlik.cz…
4. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více