Společnost Stock Plzeň-Božkov se rozhodla rozšířit své portfolio o nabídku tichých vín. Za tímto účelem se spojila se společností Vinselekt Michlovský (významný český producent přívlastkových vín) a společně připravily řadu Král Vinohradu.
Pod touto značkou budou prodávána jakostní odrůdová vína z moravských oblastí. V tuto chvíli se jedná o dvojici bílých a dvojici červených vín s orientační cenou okolo 85 Kč za láhev. Zatímco Vinselekt zajistí výrobu vín, Stock bude mít na starost uvedení vína na trh, jeho prodej, distribuci a marketing.
V případě největšího českého výrobce lihovin se jedná o zásadní a dlouhodobé strategické rozhodnutí, jež je reakcí na klesající trh lihovin a naopak rostoucí trh s vínem. Navíc majitel Stocku, německý koncern Eckes, patří k významným evropským distributorům vína.
Plzeňský výrobce alkoholu sází na dosavadní neznačkovost trhu s vínem a svůj vstup do segmentu výrazně marketingově podpoří. (Ze značek se na trhu výrazněji prosadili „motýli“ Vína Mikulov; firma loni investovala 4,5 mil. Kč do TV reklamy.) Kampaň by měla startovat v dubnu. „Těžiště jako u všech značkových produktů musí být pochopitelně v televizní reklamě,“ uvedl pro M&M Richard Švéda, marketingový ředitel Stocku Plzeň, s tím že kampaň zesílí až časem.
Etiketu navrhla firma Cocoon, reklamní kampaň zajišťuje domovská agentura Stocku Young & Rubicam, nákup médií zajistí společnost Vizeum.
Letošní rok je především zkušební, neboť na českém trhu, kde se vypije přes 150 milionů litrů vína ročně, plánuje společnost Stock Plzeň-Božkov umístit alespoň 400 tisíc lahví. „Naším cílem je nejprve uvést značku a následně se soustředit na objemy,“ dodal Richard Švéda.
Stock zaútočí. Největší český výrobce lihovin se chystá obsadit atraktivní trh s tichými víny.