Společnost Člověk v tísni podpoří reportáže na téma migrace

8. 3. 2004 09:03

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Společnost Člověk v tísni hodlá finančně podpořit vznik původních reportáží na téma migrace či integrace cizinců do české společnosti. Stipendium mohou získat novináři a publicisté, kteří o ně zažádají do 21. března. „Cílem stipendií je podpořit především nezávislou investigativní novinářskou práci v regionálních médiích,“ řekla Karla Štěpánková ze společnosti.
Stipendium v celkové výši 10 000 až 20 000 korun si rozdělí několik nejlepších původních reportáží. Způsob zpracování je libovolný. „Důležité je téma. Předepsané jsou čtyři okruhy a důraz bude kladen na originalitu tématu, zpracování a dosah reportáže,“ uvedla Štěpánková.
Novináři se mohou věnovat ekonomickým i sociálním dopadům legální migrace pro Českou republiku, údajné diskriminaci cizinců nebo analýze některé z cizineckých komunit. Společnost Člověk v tísni je otevřena i jiným návrhům ze strany novinářů, dodala Štěpánková.
Uchazeči o stipendia musejí být aktivní novináři nebo pokročilí vysokoškolští studenti žurnalistiky. Měli by mít za sebou publikační činnost v tisku, rozhlase, televizi, na internetu nebo ve zpravodajské agentuře.
Zájemci získají více informací na adrese Člověk v tísni, Sokolská 18, Praha 2. Reportáže vyhodnotí odborná porota, která oznámí výsledky do 1. dubna.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.