Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Sněmovna možná kvůli cestě Dostála do USA odloží hlasování o ČT

Redakce MAM17. 3. 2004

Poslanecká sněmovna možná vyjde vstříc ministrovi kultury Pavlu Dostálovi (ČSSD) a o týden odloží hlasování o zvýšení koncesionářských poplatků. Dostál má v úterý zahájit návštěvu USA. Hlasovat by se mohlo až 30. března.
Odklad schvalování rok připravovaného zákona se některým poslancům, a to napříč politickými kluby, nelíbí. Podle zjištění ČTK by však sněmovna nakonec měla odložení klíčového hlasování umožnit. Poslanci údajně budou respektovat skutečnost, že jde o předem plánovanou zahraniční cestu.
Například místopředseda sněmovní mediální komise Petr Pleva (ODS) řekl, že bývalo běžně ve sněmovně zvykem, že se body odložily, pokud byl ministr v zahraničí na důležité pracovní cestě. “Věřím, že to je důležitá a dlouhodobě naplánovaná zahraniční cesta,” poznamenal .
Dostál by měl být mimo jiné 22. března v rámci “roku české hudby” přítomen v newyorské síni Carnegie Hall dvořákovskému koncertu České filharmonie. Má také podle Lidových novin (LN) přebírat ceny od českých krajanů.
Údajně již vedení sněmovny a mediální komise požádal, aby se hlasování o poplatcích odložilo. Zároveň se podle LN domluvil s komunisty, že ho v případě jeho nepřítomnosti takzvaně vypárují. Svůj odjezd ale nechal otevřený. Přislíbil, že pokud by jeho cesta způsobovala problémy, zůstane doma.
Hlasování o poplatcích měla sněmovna absolvovat již v únoru. Schůze, která byla zahájena v úterý 10. února, se ale výrazně protáhla, a zřejmě tak narušila pracovní harmonogram i dalším lidem, ne jen ministrům.
“To postupné oddalování je pro nás samozřejmě nepříjemné,” řekl předseda Rady ČT Jan Mrzena. Odsouvání hlasování o zvýšení poplatků podle Mrzeny komplikuje projednávání strategických dokumentů veřejnoprávní televize, zejména plánů jejího ekonomického, programového a technologického rozvoje. “Jsou to ty věci, které by měly založit vše podstatné od toho, co se bude vysílat, přes to, kolik to bude stát a jaká budou kritéria oslovování nezávislých tvůrců, až po podporu českých filmů v nejbližším období,” uvedl Mrzena.
Největší šanci na přijetí má v rámci zákona o poplatcích zřejmě návrh, který v mediální komisi prosadila koalice. Předpokládá, že televizní poplatky hned stoupnou ze současných 75 korun měsíčně na 100 korun, od ledna 2007 má následovat růst na 135 a v roce 2010 na 155 korun měsíčně.
Reklama má klesnout z nynějšího jednoho procenta nejprve na 0,8 procenta, ve druhé fázi na 0,4 procenta vysílacího času a pak až na nulu. Na veřejnoprávní obrazovce má zbýt jen reklama spojená s přenosy některých sportovních a kulturních událostí.
Rozhlasový poplatek navrhují koaliční politici zvednout z nynějších 37 korun na 45. Tato iniciativa počítá i s tím, že poplatky bude platit každá domácnost, ať rozhlasový a televizní přijímač vlastní, nebo ne.

×

Zisk reklamní agentury JCDecaux loni vzrostl o 57 %

Starší článek

Mediální gigant Vivendi snížil ztrátu

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé
Foto: T-Mobile

Externí komunikaci operátora T-Mobile vede Zuzana Svobodová

Počátkem dubna 2021 nastoupila na pozici manažerky externí komunikace Zuzana Svobodová, která bude zároveň zastávat funkci tiskové mluvčí. Ve své roli bude…
8. 4. 20218. 4. 2021
Marketing

CSR ve firmách je trendem

Některé firmy v posledních letech kladou zvýšený důraz na aktivity spojené se společenskou odpovědností a dělají dobře. Svědčí o tom výsledky 11. ročníku…
8. 4. 20218. 4. 2021
Marketing

Svaz obchodu a cestovního ruchu spustil kampaň proti potravinovým kvótám

Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR) spouští kampaň proti zákonu k povinným kvótám na české potraviny. Úvahy o jejich zavedení se objevují už několik…
8. 4. 20218. 4. 2021
Lidé

Michal Malysa povede komunikaci společnosti Eurowag

V roli head of group communications bude řídit komunikaci skupiny na patnácti trzích. Do firmy přichází po čtyřech letech v Deloitte, kde byl zodpovědný za PR.
8. 4. 20218. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Marketing Packety v regionu střední a východní Evropy řídí Barbora Langer
Zlata Ulrichová přešla z Rohlik.cz do Billy, povede strategický marketing

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více