Sněmovna možná kvůli cestě Dostála do USA odloží hlasování o ČT

17. 3. 2004 14:03

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Poslanecká sněmovna možná vyjde vstříc ministrovi kultury Pavlu Dostálovi (ČSSD) a o týden odloží hlasování o zvýšení koncesionářských poplatků. Dostál má v úterý zahájit návštěvu USA. Hlasovat by se mohlo až 30. března.
Odklad schvalování rok připravovaného zákona se některým poslancům, a to napříč politickými kluby, nelíbí. Podle zjištění ČTK by však sněmovna nakonec měla odložení klíčového hlasování umožnit. Poslanci údajně budou respektovat skutečnost, že jde o předem plánovanou zahraniční cestu.
Například místopředseda sněmovní mediální komise Petr Pleva (ODS) řekl, že bývalo běžně ve sněmovně zvykem, že se body odložily, pokud byl ministr v zahraničí na důležité pracovní cestě. „Věřím, že to je důležitá a dlouhodobě naplánovaná zahraniční cesta,“ poznamenal .
Dostál by měl být mimo jiné 22. března v rámci „roku české hudby“ přítomen v newyorské síni Carnegie Hall dvořákovskému koncertu České filharmonie. Má také podle Lidových novin (LN) přebírat ceny od českých krajanů.
Údajně již vedení sněmovny a mediální komise požádal, aby se hlasování o poplatcích odložilo. Zároveň se podle LN domluvil s komunisty, že ho v případě jeho nepřítomnosti takzvaně vypárují. Svůj odjezd ale nechal otevřený. Přislíbil, že pokud by jeho cesta způsobovala problémy, zůstane doma.
Hlasování o poplatcích měla sněmovna absolvovat již v únoru. Schůze, která byla zahájena v úterý 10. února, se ale výrazně protáhla, a zřejmě tak narušila pracovní harmonogram i dalším lidem, ne jen ministrům.
„To postupné oddalování je pro nás samozřejmě nepříjemné,“ řekl předseda Rady ČT Jan Mrzena. Odsouvání hlasování o zvýšení poplatků podle Mrzeny komplikuje projednávání strategických dokumentů veřejnoprávní televize, zejména plánů jejího ekonomického, programového a technologického rozvoje. „Jsou to ty věci, které by měly založit vše podstatné od toho, co se bude vysílat, přes to, kolik to bude stát a jaká budou kritéria oslovování nezávislých tvůrců, až po podporu českých filmů v nejbližším období,“ uvedl Mrzena.
Největší šanci na přijetí má v rámci zákona o poplatcích zřejmě návrh, který v mediální komisi prosadila koalice. Předpokládá, že televizní poplatky hned stoupnou ze současných 75 korun měsíčně na 100 korun, od ledna 2007 má následovat růst na 135 a v roce 2010 na 155 korun měsíčně.
Reklama má klesnout z nynějšího jednoho procenta nejprve na 0,8 procenta, ve druhé fázi na 0,4 procenta vysílacího času a pak až na nulu. Na veřejnoprávní obrazovce má zbýt jen reklama spojená s přenosy některých sportovních a kulturních událostí.
Rozhlasový poplatek navrhují koaliční politici zvednout z nynějších 37 korun na 45. Tato iniciativa počítá i s tím, že poplatky bude platit každá domácnost, ať rozhlasový a televizní přijímač vlastní, nebo ne.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.