Skončilo české vysílání rádia Hlas Ameriky

1. 3. 2004 08:03

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Vysílání rozhlasové stanice Hlas Ameriky v češtině, slovenštině a jazycích dalších osmi středoevropských a východoevropských národů skončilo 27. února. „Hold a úcta patří všem pracovníkům a pracovnicím těchto redakcí, kteří desítky let přinášeli do tohoto měnícího se světa zprávy a informace,“ uvedla česká verze internetové stránky Hlasu Ameriky.
Od začátku února až do minulého pátku měli posluchači zvukové zpravodajství Hlasu Ameriky k dispozici na jeho internetové stránce. Ta bude existovat nadále v textové podobě a jako archiv, v Los Angeles to řekla pracovnice české redakce Hlasu Ameriky Eva Sasek.
V minulých letech vysílala česká redakce Hlasu Ameriky prostřednictvím stanice Českého rozhlasu ČRo 6. „Až do konce ledna jsme přebírali jejich čtvrthodinovou zpravodajskou relaci, kterou jsme vysílali denně v 19:00 hodin,“ řekl šéfredaktor ČRo6 Ivan Štern.
Vysílání nezastavil nedostatek peněz, nýbrž nové priority, které mají Spojené státy v působení do zahraničí. Podle neoficiálních zpráv se chtějí zaměřit na Blízký východ a tam přijít s televizní stanicí.
Vysílač, který se stal symbolem americké svobody, demokracie a dobré rozhlasové žurnalistiky, začal vysílat v únoru roku 1942 jen 79 dnů poté, co Spojené státy vstoupily do druhé světové války. Hlas Ameriky, ve kterém za války pracovali například Jan Werich a Jiří Voskovec, byl založen jako vládní instituce. Její hlavní náplní je mezinárodní zpravodajský servis určený posluchačům v zahraničí (jako státní stanice nesmí vysílat na území USA).
V roce 1953 se stala na více než 40 let do značné míry autonomní součástí Informační agentury Spojených států (USIA), což je oficiální vládní orgán pro informace. Kromě zpravodajství tvořily vysílání Hlasu též programy zaměřené na kulturu a sport.
Ukončení studené války, vznik nových demokracií v Evropě a v neposlední řadě i rozpočtové potíže americké vlády zesílily v roce 1990 tlak na omezení činnosti nebo dokonce zrušení stanice. Těžiště jejího vysílání se začalo přesouvat do problémovějších oblastí. České a slovenské vysílání se od sebe oddělilo 28. března 1993.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.