Skončila porada ministrů EU o televizi

4. 3. 2004 12:03

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

TV Nova je průkopníkem nových trendů

TV Nova mění přístup k audiovizuální produkci. Zelené natáčení se stává standardem přinášejícím ekologické inovace.

Reklama
SDG

Počet televizních stanic v Evropské unii se za poslední desetiletí zvýšil desetinásobně. Jak uvedli experti na dvoudenní konferenci ministrů EU a kandidátských zemí odpovědných za regulaci televizního vysílání, která skončila v Irsku, nyní v této oblasti vysílá 1100 televizních stanic.
Podle zprávy Přeshraniční televize v EU bylo v roce 1990 v EU 103 televizních stanic. Nyní vysílá jen do zemí mimo své sídlo 200 stanic.
Irsko tato fakta okamžitě využilo jako další argument pro změnu dosavadního principu, že v televizním vysílání stejně jako u ostatních služeb či zboží reguluje i televizní společnosti jen jedna země, a to země původu.
Irsko a skoro deset dalších států chce, aby se začalo regulovat jak v zemi původu, tak v cílovém státě. Český ministr kultury Pavel Dostál, který je rovněž na konferenci, je pro ponechání nynějšího stavu. Evropská komisařka Viviane Redingová řekla kategoricky, že to je proti základní smlouvě o EU.
Irsko poukazuje na rozdílné předpisy ohledně některých druhů reklamy, například na alkohol či tabák. Dostál připomněl, že může jít také o aspekt mravní, protože některé státy mají přísnější pojetí toho, co je v televizním vysílání přípustné pro děti.
Podle zmíněné studie nejvíce roste zájem o televizní kanály, které se věnují filmu a sportu. Značný význam má v Evropě také regionální vysílání, protože podle studie existuje vedle 1100 televizních stanic také dalších 1900 regionálních či místních kanálů a studií.
Zemí, která přijímá nejvíce zahraničních televizí, je Lucembursko, kde vysílání z jiných států přijímá 84 procent diváků. V Irsku je o 46 procent, v Rakousku 40, ale v Británii sotva procento.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Známe Agenturu roku! Aplaus patří McCann Prague!

Známe Agenturu roku! Aplaus patří McCann Prague!

Vítězné konfety se po roce opět snášejí na hlavy zástupců McCann Prague. Ti podruhé za sebou ovládli hlavní kategorii soutěže Agentura roku a celkem si ze slavnostního večera odnášejí šest trofejí. Nezávislou agenturou je Boomerang Communication, Nejlepším marketérem Kateřina Harris z řetězce Albert.

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.