Sara Lee bude podporovat jen určité značky

22. 3. 2004 00:03

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Nová marketingová strategie rozděluje značky podle důležitosti. Peníze, které se uvolní v „slabších“ skupinách, se následně použijí pro podpoření vedoucích produktů.
Korporace Sara Lee, do jejíhož portfolia patří mimo jiné i značky Douwe Egberts, Sara Lee, Hanes, Playtex, Radox a Ambi Pur a která investuje zejména do potravinových produktů, výrobků pro domácnost a osobní péči a řady značkové konfekce, představila tříletou marketingovou strategii, zaměřenou na vytvoření globálních vedoucích značek. Společnost rozdělila své značky podle důležitosti do čtyř kategorií: strategické investice, podpora a růst, udržení a „ponecháno vlastnímu osudu“. „Prostřednictvím zavedení strategie segmentování značek investujeme do obchodování s cílem podpořit značky vykazující správný růst a redukujeme fondy vynaložené na ty, které pro investování nejsou výhodnými,“ vysvětlil změny C. Steven McMillan, prezident a předseda představenstva Sara Lee.

MEZITITULEK: Podpoří se první dvě skupiny
První skupina produktů získá nepoměrně větší marketingovou podporu. Počítá se, že jejich růst dosáhne až dvojciferné číslo. Globální značky v této kategorii zahrnují třeba Ambi Pur, Sara Lee a Champion. Do druhé skupiny značek, označené jako podpora a růst, bude investována také značná částka marketingových výdajů, přičemž se očekává vzrůst minimálně o 3 % ročně. Sem spadají značky jako Radox, Douwe Egberts, Hanes a Playtex.
Ostatní dvě kategorie zahrnují značky, jež získají buď jen velmi malou, anebo vůbec žádnou globální marketingovou podporu, což vedlo k otázkám o jejich další budoucnosti v rámci korporace Sara Lee. Veškeré peníze, které se uvolní v těchto skupinách, se následně použijí pro podpoření vedoucích produktů společnosti. Značky spadající do kategorie s názvem udržení zahrnují například krém na boty Kiwi nebo řadu vlasové kosmetiky Brylcreem. Sara Lee se rozhodla i přes letitou tradici těchto značek omezit výdaje na jejich marketingovou podporu.

MEZITITULEK: Volnost na českém trhu
Na českém trhu mají jednotlivé firmy korporace Sara Lee značnou volnost v rozhodování o strategii svého rozvoje. Záleží na nich, které značky ze Sara Lee si vyberou k výrobě či dovozu a distribuci. „Nejdůležitějším kritériem je samozřejmě prodejnost a ziskovost té či oné značky na zdejším trhu,“ dodává legal communication manager balíren Douwe Egberts Vladimír Procházka. V ČR jsou podporované hlavně značky Douwe Egberts, Pickwick, Radox, Ambi Pur a Kiwi. Značkový textil dodává sesterská firma Sara Lee Apparel Česká republika.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.