Řetězec Wal-Mart zahájil prodej hudby přes internet
Americká maloobchodní společnost Wal-Mart Stores zahájila prodej hudby přes internet. Firma začala svůj on-line hudební obchod testovat už loni v prosinci a nyní přešla na plný provoz. Největší maloobchodní řetězec světa tak reaguje na růst obliby tohoto druhu nakupování hudby, k němuž sáhla už řada firem.
Proti testovací verzi disponuje plná verze zhruba o 50 procent větší kapacitou a nabízí i nové interprety. On-line obchod zákazníkům umožňuje stáhnout si z internetu jednu skladbu za 88 centů (asi 25 Kč), což je méně, než je cena u konkurentů. U nich se většinou cena pohybuje v pásmu 90 až 99 centů.
Wal-Mart konkuruje na trhu on-line prodeje hudby i výrobci počítačů Apple Computer, který stahování hudby nabízí přes službu iTunes. Apple však za jednu skladbu vybírá 99 centů. Wal-Mart ale bude mít v prvních dvou měsících exkluzivitu na distribuci hudby z vydavatelství Curb Records, uvedla agentura Reuters.
Stahování hudebních souborů z internetu, jejichž kvalita bývá srovnatelná s kvalitou kompaktních disků, není novým jevem. Už na konci 90. let se hudba čile stahovala ze serverů Napster a jemu podobných, které byly zdarma, než zakročil nahrávací průmysl. Teď už se za tyto služby platí.
Přežívají také služby jako je Kazaa a několik dalších, které stahování hudebních souborů stále nabízejí zdarma. Tyto weby jsou ale považovány za ne zcela legální a stále mají v patách právníky a na krku spousty žalob.