Reklamní skupina Interpublic upadla do ztráty
Společnost Interpublic Group, která je druhou největší skupinou reklamních agentur na světě, upadla v posledním čtvrtletí loňského roku do ztráty. Výsledky byly podle firmy zasaženy mimořádnými náklady. Společnost, která vlastní například reklamní agentury McCann- Erickson a Foote, Cone & Belding, hospodařila ve čtvrtém čtvrtletí s čistou ztrátou 102,5 milionu dolarů ve srovnání se ziskem 20,3 milionu ve stejném období předchozího roku. Celkové tržby sice díky slabému dolaru meziročně stouply o 5,7 procenta na 1,63 miliardy dolarů, organické tržby, jež jsou očištěny od dopadů kurzových změn i akvizicí a prodejů aktiv, se však o 1,1 procenta snížily. Výsledky zahrnovaly restrukturalizační náklady 40 milionů dolarů, náklady 42,7 milionu plynoucí z poklesu hodnoty minoritních podílů v některých mezinárodních investicích a náklady 38 milionů dolarů související s prodejem tří závodních drah v Británii, napsala agentura Reuters.
Analytici se domnívají, že trh s reklamou by letos mohl zažít skvělý rok, a to mimo jiné díky olympijským hrám, mistrovství Evropy ve fotbale a vysokým politickým reklamním výdajům před prezidentskými volbami ve Spojených státech.